Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Wednesday 18 August 2010

Downylah Nazid bukan Ajax

Ho..ho..ni cerita dari suami. Kalau ingat memang ketawa guling-guling ha..ha..
Ni bukan nak malukan dia hoccay just nak share jer..kot-kot ada ceta-ceta dari Hubby korang lak kan..
Tak ingat bila ceta ni tapi yang pasti masa tu we all baru balik outstation. Biasa kalau outstation lebih 3hari memang baju-baju semua hantar doby jer. Memandangkan masa ni baju-baju kotor tak banyak so doby kat rumah jer lah. Yang best nya tetiba Mr Huby kata dia nak tolong basuh baju he..he..walaupun tolong masuk kan dalam mesin jer kira tolong jugak lah kan... Bila dia dah tolong basuh baju & keluarkan baju-baju kotor dari beg aku pun buatlah kerja lain.
Dah jadi kebiasaan kalau balik memana memang aku akan terus kemas beg-beg & barang-barang yang dah aku angkut sebelum tu. Senang mata ni tengok kalau semua dah beres. Tapi kalau dah sampai rumah pagi
tunggulah esok baru kemas, tapi baju-baju kotor memang terus masuk mesin.

Tetiba kan masa aku kat bilik, aku bau ajak tau. Ajak (sabun mop lantai) perisa apple ni memang kuat sangat bau dia, huk..huk..Mr Hubby aku mengemop lantai ker...terharu gilak masa ni. Ialah memang kuat bau ajax tu satu rumah berbau wangi jerrr... he..he..senyum sampai telinga seh masa ni..

Eh..apasal mop aku kering jer ek..padahal kan bau ajax tadi, bukan Mr Hubby aku mengemop umah ker tadi.. Waaaaahhhhhh....!!!!!!! menjerit seh hati laju jer kaki gi tengok mesin basuh tu.
Sah lah.....nak ketawa ker nak nangissss....aku panggil Mr Hubby aku tanya tadi masukan softlan yang mana satu. Confident gilak dia tunjuk 'AJAX' muahahhaaaaa...!!!!!!!
abissslah baju aku....seb baik turn ni yang t-shirt2 dok umah jer tak lah ralat sangat, kalau lah masa tu baju-baju aku yang linen dari Fate tu mau aku meraung-raung. Lepas dia tunjuk 'Ajax' tu aku terus gelak
tak hengat muahahaaaa...!!!!!! mana ada orang letak ajax kat baju dear...
Mr Huby aku kata dah nampak aku selalu letak ni, wakakkaaaaa....mana ada sayang..
tu mop lantai boleh lah letak.. ni baju letaklah downy cam selalu.

Konpiuss..kot..selalunya aku aku letak downy atas rak-rak dekat mesin basuh tu, kali ni aku susun kat tepi mesin basuh, pas tu selama ni aku pakai mama maid kali ni tukar ajax sebab bau epal tu yang lazat.
tu agaknya konpiusssss...
Dalam aku gelak-gelak sian gak sebab sungguh-sungguh tadi dia nak tolong aku. Sejak dok Kl memang aku Mr hubby aku dah jarang tolong aku buat kerja umah, sebabnya aku dah jadi full time house wife. Tu yang aku tak bagi dia tolong, semua aku bereeessssskan.. sesekali nak tolong salah pulakkkkkk...pas tu minik ketawakan guling-guling plak...he..he..

No comments: