Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Showing posts with label friend. Show all posts
Showing posts with label friend. Show all posts

Wednesday, 24 July 2013

Sehelai Baju Buat Menyapu Siair Mata - Puan Shida


Terharu bila ada pembaca blog Puan Shida, email saya bagitau nak bagi beberapa helai baju.
Disebabkan lebih dari 5 helai saya bagitau yang saya nak datang ambik.
Semalam saya kerumahnya di Putra Heights, USJ  untuk ambik baju-baju yang nak disumbangkan.

Terharu..terharu sangat.
Bukan 5 helai.. bukan 7 helai tapi 17 helai. 
Termasuk 3 pasang jubah moden perempuan yang sangat cantik cantik.
Bukan baju sahaja yang disumbanagkan tetapi 72 helai tudung untuk anak-anak yang kurang bernasib baik.
Allhamdulillah... 
Tak  terkata sangat..
Doa saya mudah-mudahan Puan Shida dan keluarga diberikan rezeki yang melimpah ruah
amin...amin...

Saya bersama Puan Shida 
Terima kasih Puan, semoga perjalan hidup Puan sebagai Khalifah kecil dilimpahi rezeki yang banyak









Antara baju-baju yang di sumbangkan Puan Shida

Separuh dari 72 helai tudung dari Puan Shida

Maniskan warnanya..?
Tak sabar nak tengok anak-anak di Kluang memakai tudung baru

Memang cantik-cantik sangat tudung-tudung ni.

ceria warna warnanya

Allhamdulillah..
Amin...amin....

Jika ada sahabat-sahabat yang ingin menyumbang seperti Puan Shida boleh hubungi saya di balqis6370@yahoo.com

Kami tak tetapkan berapa helai baju yang perlu disumbangkan.
Walaupun sehelai yang ingin disumbangkan kami juga sangat berbesar hati.









Wednesday, 3 July 2013

Happy besday kak Jed


3hb July 
Birthday kawan saya dan juga blogger Green jade

Happy Birthday kak Jade
Semoga Allah terus beri kebahagiaan..kegembiraan dan kesihatan yang baik buat kak Jade.
Amin...amin....

Semalam Kak Jade komen gambar dia tak ada dalam blog saya.
Meh saya tepek gambar Kak Jade manyak-manyak ek..

Masihkah kau ingat Kak Jade 
Saat kau PERASAN kau menjadi pejuang di Vietnam...
Sedangkan dalam perut kau ada nyawa yang minta dijaga kih...kih...

Alah-ala muka ostajah ayu katanya..
Rupanya seri Ibu mengandung..
Tak ada iapa tahu kecuali Allah.
Andai kutahu....
Idaklah teman bior kome berjalan itik waktu tu kan....??
Masihkah kau ingat Kak jade...
Waktu kau kesakitan jalan itik tu hak...hak...??

Masih kau Ingat Kak Jade..?
Kita rasa inilah air nyok paling sedap..
Hakikatnya kita memang kehausan bagilah air apapun itulah yang tersedap
Kan...kan..??

Masihkah kau ingat Kak Jade..??
Kau merayu-rayu nak ke bumi ambiak bertemu sang arjunamu..
Dah kukatakan Kapal ni tak jalan dia buat pameran aja..
Arghh..!!! kak jade keras sungguh hatimu 

Masihkah kau ingat Kak Jade...?
Dalam hutan aja pun tapi nak juga bergaya sakan kih...kih...

Masihkah kau ingat Kak Jade..?
Bila kita tak cukup duit nak makan huk..huk... 
kita terpaksa kerja part time..
Tolong auntie ni berniaga hak...hak...

Masih kak kau ingat kak Jade..
Bila banyak duit kita enjoy tak hengat...
 berpoya-poya sakan..
sampai kaki pun nak dibelai muahahaa..!!!

Masihkah kau ingat Kak Jade..?
Bukan takat kaki kita belai... habis semua kat Bent Thant Market kita borong
Walaupun kita tinggal Dong yang terakhir..
Sob...sob...!!

Masihkah kau ingat Kak Jade..??
errr...!! kita belayar kenegeri mana ni ya...??

Anyway....
Happy Birthday Kak Jade..
Maaf ya Kak jade tu cuma gurau-gurau aja..
Rindu sangat nak holiday sesama..
Bila nak Holiday sesama macam yang kita plan kan dulu..

Ni jangan lupa selit tepi telinga ya...
Sure hakim tergezut tengok Mama dia yg comel ni






Tuesday, 2 July 2013

Jumpa kawan


Lama tak jumpa sahabat yang jauh dari Brunei ni.
Tahun lepas masa dia transit di KL untuk ke London saya tak ada kat KL
Kali ni...
Kebetulan Dia balik ke Kedah so saya ambil kesempatan untuk jumpa di Airport.


Mesti ramai yang kenal kan...


Terubat rindu dengan Kak Noor
Tak dapat berlama-lama sangat sebab flight Kak Noor pukul 1.30
Insyallah ada rezeki jumpa lagi.

Pratiwi yang baru pulang dari Backpack dari Bangkok

Dan kebetulan seorang lagi sahabat saya nak balik Makassar.
Kami terus berjanji untuk jumpa di Airport juga. 
Saya kagum dengan Pratiwi, dalam umur 21 tahun dia dah pun mengembara ke ke negara Eropah sendirian secara backpack.



Friday, 24 May 2013

Seoul Garden


Makan dengan kak Suzie masa suami kerja kat JB baru-baru ni.
JB ada dua tempat KSL & City Square.
Saya pilih City Square dekat dengan hotel tempat saya menginap he..he..
Kak Suzi bawak anak-anak dia so meriah sikit waktu makan.

Kami pergi weekday 

Ini harga untuk Lunch:

Dewasa RM 27.99 ++
Kanak-kanak RM 13.99 ++ 
(Masa ni anak No 2 Kak  Suzi tak kena charge, umur 4 tahun)
Pelajar ada 20% diskaun (bawak kad pelajar kalau sekolah lagi bawah I/C atau Mykids)
Warga emas RM 21.99 ++

Peace..!!
Budak kecik ni masuk free

Gigih kak Suzie nak upload dalam pesbuk ekekekeee.....

Nyum...nyum... ni lepas tukar tunku.
Gasak makan sampai fengsan 

segan-segan dengan scandal baru ahahhaa...!!
Ni anak kak Suzie yang sulung baru 12 tahun hi..hi..

Kambing yang dimarinated dengan coffee pilihan saya.
Memang sedap.
Tak ambil gambar food sangat, segan pulak nak ambik gambar kali ni 

Kak Suzie dengan anak bujangnya

Lepas makan pusing-pusing City Square sekejap.
Seterusnya ke Stulang Laut lamanya saya tak datang sini..

Seoul garden (klik sini) untuk selanjutnya






Friday, 19 April 2013

Bandung

Bandung lagi he..he..
Kali ni Encik Suami tak ikut.. macam biasa dia pergi menyelam.
Bini dia tak ada lesen menyelam..so rasa rugi ikut tapi duk atas darat aja.
Pergi dengan kawan-kawan cuma sampai sana ikut haluan masing-masing.
Sebelum berpisah saya beritahu salah seorang teman kami yang kami naik teksi diluar
bukan dari airport.

kali ni tak sakan saya memborong.
Eh..dalam tak nak- tak nak borong kena tambah juga kilo lagi
dari 15 ker 20 acaner tu..??

Baru sampai

Tangkuban Perahu, sayangnya hujan sejuk sangat masa ni ggrrr...
Kali ni dah bijak sikit.
Memang tak layan penjaja-penjaja kat sini. Cekalkan hati.
Kali ni kami bawak body guard dari Bandung dia yang settlekan penjaja-penjaja yang gigih ikut kami tu

Tangkuban Perahu

Jauh berjalan payung tu dari Korea ke Bandung he..he..

Tangkuban Perahu


Saya bawak balik Malaysia buah Avacado tu.
Tapi kak Suzi bukan  Avacado je dia bawak balik labu pun dia angkut balik 
Malaysia  ha..ha...

Tak ingat Factory Outlet mana

kiri tu kat Cheampplas walk @ Chiwalk bestlah Chiwalk sekarang happening

Ni sahabat saya dari Bandung Lili & Sufi

Factory Outlet lagi

Naik Angkot Sufi bawak he..he..he..

Chiwalk lagi

Paris Van Java
Dulu tak sempat pergi.. 
Tapi tak bestlah sebab KL pun banyak shopping complex

Ni kat Nasi Padang Sederhana yummynya...

Dapat msg dari Kak Ina yang duduk Ampang dia kata dia nak ke Bandung juga. 
Tapi lewat 3 hari dari kami sampai. kami balik dulu dan dia terus berkampung 3 hari lagi.
Sebab dia tak booking hotel lagi (ishh beraninya terjun botol cam ni aja, buatnya taka da hotel..? ) 
Saya ajak duduk dengan kami kebetulan bilik ada kosong.
So kami seva Van ramai-ramai & jalan sekali.
Dah hampir 10 tahun tak jumpa, jumpa-jumpa kat Bandung he..he..
Padahal Ampang dengan damansara bukan jauh pun

(saya & kak Suzi..ha..ha.. kena kerumun dengan penjaja-penjaja tu biasa)
Ni paling saya suka sangat.
Setiap pagi Ahad jalan Dago akan tutup untuk semua  kenderaan dari jam 7 pagi - 10 pagi 
Yang dibenarkan hanya basikal dan pejalan kaki sahaja.
Macam-macam aktiviti yang ada kat sini.
Macam-macam ragam manusia tapi saya suka sangat



Pelbagai gaya mereka mencari dana untuk mangsa bencana alam, 
anak-anak gelandangan,
dan banyak lagi. Selain tu macam-macam barangan yang dijual disini dengan tujuan amal.

Inilah teman saya merangkap Tour guide kami Sufi namanya
Pernah ke rumah saya di KL sebanyak 2x
                                            Masa ni Sufi masih belajar lagi disalah sebuah Universiti di Bandung.
Sufi ambil saya di airport sebelum ke hotel kami menginap.

Dia pesan jangan ambil teksi di hotel mahal katanya.. 
So kami cari teksi di luar Airport yang harganya jauh lebih murah.
Sepanjang kami disana Sufi yang temankan kami.
Bawakkan barang - barang yang kami beli he..he..
Terima kasih ya Suf
nanti kita jumpa lagi..

P/s: eh kak Suzi nak pergi lagi bulan 5 ni Sufi juga yang akan jadi Tour guide kak Suzi