Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 5 January 2010

Kedah & Perlis

25 Dec 2009

Hari ni nak gerak ke Kedah with my Family.. Pukul 7 dah jalan dari SD, Alhamdulillah jalan cool jerk pagi ni..tak jem..maybe semua dah jalan semalam or malam tadi.. cuaca pun baik..semoga selamat sampai... amin..amin...











Alhamdulillah..sampai kubang Pasu lebih kurang dalam kul 12 tghari..Berenti makan kat Sg Siput, bawak makan dari umah... mak masak & lauk malam tadi yang tapau dari Group Base ada banyak lagi..  Daging black paper (so yummy....) kailan ikan masin, ayam masak merah & sayur campur..sedaplah pulak makan ramai2.. kali ni ke Kedah stay umah adik aku kat Kubang Pasu, Bandar Darul Aman tu (bertuahnya kalau mak nak dok hotel time nih..surelah nak jumpa cucu2nya ..) Mr Hubby ngan ayah terus g Semayang Jumaat..
Kita orang lepak2..plan2 apa nak buat ptg ni..


                                                


                                                


                                                 

Oh..ptg tu sebab memasing lepak maka acara santai jer..main layang2 yang dekat ngan umah adik aku (kakak-panggilan dia) apa nama tah tasik tu..lupa plak aku...

Malam ni rest puas2 coz esok mak ajak g padang besar..nak borong bilis agaknya...aku nak cari kuali & periuk cap buaya hi..hi..aku suka jalan ke Padang Besar..macam2 ragam ada, lepas tu jalan dari Kedah lalu Ladang Tebu, Chupping Perlis tu aku suka sangat.. ladang tebu yang luas..saujana mata memandang.. jalan dia pun x banyak kereta..tapi ya allah panasnya kawasan tu..dalam aircond pun terasa bahangnya..
  





* Chuping, Perlis adalah kawasan paling panas kat Malaysia*









Sebelum sampai ke Padang Besar ada security cek dari UPP



























No comments: