Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Monday 4 January 2010

Buah keranji dalam perahu...

Sapa pernah dengar pantun ni..

"Sorong Papan tarik papan..
Buah keranji dalam perahu..
suruh makan saya makan..
suruh mengaji saya tak tahu.."

Agaknya berapa kerat yang kenal buah keranji ek...
Aku pun baru kenal buah keranji baru2 ni. Masa kat Pasar payang ada orang jual buah ni. Penjual tu rekmen suruh aku beli buah ni..dia kata sedap..aku jual mahal he..he..lepas tu dia suruh rasa plak...
eh..!! sedap lah pulak..
Mula2 memang nampak pelik.. Buah dia buat kecik2 mcam anggur, Isi dia warna orange,
rasa dia sedap..macam2 gula2 angin, masuk jer mulut terus hilang...
Rasa..??  masam2 manis..sedap..kalau ingat terliur lah pulak...


Buah Keranji





Yang orange tu isi "buah keranji"

No comments: