Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 31 January 2010

Lawak ker sedeh....

Kalau teringat jer "pasal ni" mau aku senyum sengsorang...
tapi senyum kelatlah...
Ntah ek..nak kategorikan sedeh ker..kelakar ker..
atau patut aku dikasihani...

Rasanya benda ni jadi dalam bulan April ker Mei 2009
if tak silap akulah..
Patut sangat jadi pengajaran..
Memang tak nak jadi lagi..
cukuplah kesengsaraan tu..
Serik betul..

Tak pasti apa puncanya..
coz apa yang aku makan sama
macam Mr Hubby makan..
cuma pagi tu aku breakfast dengan "hush brown"
Tak taulah kalau perut aku ni hari tu meragam..

Pulak tu Mr Hubby kena ke labuan..
kesian sangat masa tu ..
tersepit antara "isteri dan kerjaya"
aku pulak sungguh2 tak nak pegi Hospital
Tak nak balik umah mertua aku
(bukan apa..masa ni rumah derang tgh full renovation nanti menyusahkan plak)
Tak nak gi umah akak ipar aku yang dekat ni..
Semua aku tak nak sampai pening kepala Mr hubby
ya lah tak kan nak tinggal aku sorang2 kan..
Tgh2 sakit cam ni selesa kat rumah sendiri
& taknaklah susahkan orang..
last2 dia call mak aku suh datang KL tgk2 kan aku..
*Mak pun sampai KL  kul 11 malam*
*Mr Hubby pun Flight ker Labuan*

Aku pulak terus dengan gigihnya jadi penghuni setia
Toiletttt....
Hari pertama aku demam 39.5'C
panas sangat badan
Dr dah suruh g Hospital..
tapi aku tak nak..
so aku createlah alasan yang buat Dr tu percaya aku
Aku kata if 2 hari tak baik aku datang balik..

Masuk hari kedua
aku semakin letih..
bayangkanlah dalam masa 2 hari 38 kali aku ker toilet
Letih..letihh...letih sangat..
Rasa dah tak ada apa yang tinggal kecuali air jerk..
akak ipar aku dah nak hantar aku g hospital
aku tetap tak nak..
tapi...
Perut smakin sakit memulas2..
makan..???
sejak hari pertama memang tak lalu nak makan
Dan takut nak makan..
*mak risau kalau aku pengsan*
Alhamdulillah tak pengsan
cuma aku boleh tertido dalam toilet tu
bayangkan betapa aku
terlalu letih dan lesu sangat...
Tak kira siang ke malam
pagi, tghari, ptg, malam, subuh..
setiap jam lah pendek kata
memang non stop..

Masuk Hari ke 3 agak cool sikit..
Demam pun dah kebah..
baru rasa nikmat minum
"Teh Staberi Panas" yang mak buat
rasa sedap sangat...
Dan semakin berkurangan...
dalam 4 jam sekali jer
jengah toilett tu..

Isk ..!!! kalau ingat
memang rasa "tobat" sangat..
lama gak aku takut nak makan pedas2
tak nak makan yang rempah2
tapi dah lidah " jawa" tak pedasss
tak sedap plak...
Cuma sampai sekarang aku fobia sangat nak makan
benda yang terdedah2 ni..
kalau simpan dalam peti ais pun
make sure semua tutup..
atau bungkus plastic ikat elok..
lepas tu kejap2 basuh tangan bagi
betul2 clean..
takut "pisang berbuah 2 kali"
bayangkanlah 3 hari hampir 50 kali..
tak lesu ker..

الله هواكبر

Buat mak thanks sebab sabar jaga aku..
memang aku tak cerewet..
tapi bila aku diam tak bercakap2 buat mak lagi susah hati..

Mr Hubby...
May be U rasa bersalah sampai sekarang..
Tapi I faham..ini kerja U..
1st time Job kat Labuan pulak tu
Tiket flight & barang2 dah prepare
sebelum I kena "FOOD POISONING" tu lagi..
Doa dari U buat I kuat...
amin..amin..amin...

No comments: