Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Thursday 28 January 2010

Sambungan...

Dah terlambat sangat ker...???
Erm...tak kiralah lambat tak lambat.. nak gak sambung cerita hari tu he..he..

Tahun lepas we all (aku ngan Mr Hubby) sambut "New Year.." kat
"Legend Resort, Cherating Pahang"
masa tu aku tak ada blog lagi so tak dapatlah nak story secara detail..cuma pic tu banyak kat
Facebook aku...
This year 2010, kebetulan Mr Hubby ada job kat Penang,
So "New Year" kat Utara lah pulak ek...

Sehari sebelum ke Penang Isnin tu aku baru sampai dari Kedah
dalam pukul 6 ptg..esoknya, selasa dalam pukul 5 ptg dah gerak ke "Penang" balik.
Sure ada yang pelik apasal aku balik "KL" dulu kan..??
 kenapa tak terus ke "Penang" walhal melintas "Penang" sebelum balik "KL".
Erm..ada ker orang yang nak buat 2, 3 kali kerja kalau dah dari "Kedah" dekat ke "Penang"
buat apa nak balik "KL" dulukan..buang masa, tenaga, duit minyak & tol jer...

~~ Actually pagi selasa tu baru dapat tau Mr Hubby ada "job" kat "Penang" tapi aku dah biasa bila
Mr Hubby tetiba call suh siap2 nak gi "outstation". So tu yang kena sedia mental & fizikal..he..he..~~

Sampai "Penang" dalam pukul 10 malam lepas berenti kat "Tapah" Magrib & R&R dalam 40 minit..
Disebabkan Mr Hubby "job" kat "Bayan Lepas" so ke Seri Malaysia" lah kita... :((
Erm..susah nak cakap macamana..tapi dalam bahasa kasarnya sungguh tak menarik..
tapi we all tak ada pilihan.. (walaupun pilihan banyak)
nak ambik jauh2 pepagi jalan sangat sesak nanti menyusahkan Mr Hubby plak..
So dengan rela tak rela stay ar  kat situ.. may be ni 1st time aku stay "Seri Malaysia" kot..
tu yang rasa kurang gumbira...ker..biasa pg hotel banyak star...???  tetiba kena stay sini jerk...
walauwehhh...tu riak & takbur namanya...opssss...!!!! idak ler sesekali teman nak riak.. eh tapi kan... kalau pergi bercuti we all lagi suka stay Chalet jer dari Hotel ni... :)
cuma teman dengo banyak ceta yang tak best2 ler... tapi tak apa kita try tgk macamana kan....???
kot2 memang best kerrr...


2nd floor & 2nd door from left tu lah bilik we all
No wifi..no room service for food order..breakfast food dia pun so-so jer..
erm..so...????

Stay 2 malam before bertolak ke kedah balik..he..he..jumpa anak2 sedara nak men bowling  yeayyyy...!!!
Kat penang tak excited nak berjalan sangat..coz mood bercuti dah abisss..
masa ni cuma terbayang rumah..
bilik & katil jer..huh..!! lamanya aku tinggalkan,
Sejak dari awal Dec 09 sampai tahun nak berganti tak habis lagi..
Apapun aku bersyukur sangat at least aku dapat tgk tempat orang selain
Mr hubby aku dapat "job" kat satu2 tempat tu..sambil menyelam minum air....
Alhamdulillah... :))

Dalam tak ada mood nak berjalan  tu sempat gak ke "Bukit bendera".
Ikut aku malas lerrr...panas..parking plak jauh..
Tapi tak apalah Mr Hubby punya pasal "I Followwww..."


Bukit Bendera Pulau Pinang






Malam sebelum tu sempat gak pegi pesta Pulau Pinang ngan Kakak Ipar aku yang dok sana..
ramainya umat...sesak banget deh...
tak beli apa pun just join the crowd jer..

Esoknya after chek out...
Sebelum sampai kedah sempat singgah ker Sg petani.. nak makan kat "RFC"
Hari tu nak singgah " RFC" tak sempat
So kali ni nak gak try kehebatannya yang mula diperkatakan itu..


 

Oh...Radix Fried Chicken






Rasa dia memang sedap..Tak rasa loya..coz ayam Organik..walaupun konsep dia sama macam "Fast Food"
yang lagi satu tu tapi still ada "special"nya yang tersendiri..
so kalau g Utara tu singgahlah try "RFC" 

Malam sebelum tahun baru dah sampai umah adik aku yang kat kedah lagi....
he..he..."hello all my dear Mak Long again....hu..hu.."
suka suki suka suka....  :p suka nyerrrr..!!!
plan macam2 malam ni nak buat...Nak celebrate kunun... :p
last..last..pas magrib jer Mr Hubby dah terbongkang dengan aku-aku sekali...
sedar2 adik aku kejut makan  malam lorrr...baru kul 9 ghupanya...
"so....nak g mana ni Dear...????"
semua macam malas jer nak keluar coz "Qaseh" pun dah tido..
esok je lah ek...
So malam tu "Celebrate New year on pillow" jer ahahhahaaa....

The next day rancangan yang di plankan berjalan lancar. Bawak budak2 g main "Bowling" kat "Jitra Mall"
he..he...budak2 kunun...yang excited yang lebih2 rasanya kita org kot he...he...

 
Bowling at Jitra Mall, Kedah



Luke's Family..
Memasing sama2 sibuk "Mama" tgk jer "papa" ngan anak2
peace....


Sebelum balik makan kat KFC Bandar Jitra, aku...???? dah tak lalu nak makan ayam lagi..
semalam baru makan "RFC" hari ni nak "KFC" lagi...nehi..nehi...
Memang tak lalu makan fries dia jerk..tu pun makan main2 jer.. :))

Akhirnya..Sabtu petang pukul 5 sampai "SD" yeayyyy...!!! dah tak sabar nak kemas rumah,
nak baring katil sendiri..nak itu nak ini..nak macam2 lah...
Rasa stop dululah travell dear ek...nak puaskan dok umah...rindu nak santai kat umah...

Lepas Isya' dok depan TV buka aircon sejuk2 sorang sofa sana, sorang sofa sini..sedar dah pagi...TV tgk kita org rupanya.....
he..he...




No comments: