Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 3 January 2010

Johor ~ T'ganu part II

Pagi ni kul 5 dah bangun..aku kalau berjalan ni seawalnya bangun..
sembang2 ngan Mr Hubby sementara tunggu subuh plan apa nak buat lepas ni..
harap2 hari ni tak hujan..Mr Hubby kata ptg nak balik KL tgk budak2 kesian macam tak fun..
ya lah Tganu kan fun tuk aku jerk...hi..hi..
dia kata kalau g Kl banyak aktiviti tuk budak2 aku ikut jer...
lepas subuh dalam kul 6.00 pagi hujan turun ngan lebatnya...
alahai...tak terkata den....
tawakal jer lah..

Last2 aku plak tertido balik hujan + aircond yang sejuk x sedar tertido..
sedar2 dah kul 7
ahahhaaaa...bila aku buka tingkap aku nampak matahari.... ~~ngeeeee....
lerr adik2 aku semua dah ready nak jalan lah....

memula kita g breakfast dulu..Nasi kerabu lagi kat batu buruk plak...hi..hi..budak2 xnak makan nasi kerabu makan nasi lemak..

Nasi Kerabu, Batu Buruk Kuala Terengganu

Lepas makan budak2 ajak g Batu Buruk lagi..seronok kot tgk pantai ngan ombak..lepas tu panas..lagilah excited....

Pantai Batu Buruk..






Lepas dari lepak2 kat Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu, terus ke Pasar payang & bazar warisan.. Nak beli keropok, nak cari T-shirt Terengganu untuk adik2 & nak cari sutera kat Bazar Warisan kedai fevret...Marisa yasmin & Danish Haikal...
                                          
 



Layan adik2 pilih2 apa dia orang nak...

Arfa Batik
 


   


 
  
Masa ni semua pekerja2 rehat, so dapatlah tengok demontrasi mencanting batik...
tapi dulu masa bangunan lama aku dah pernah tgk budak2 "Arfah" mencanting batik...
yang melukis2 melukis jer...yang colour, akan colour kain2 yang dah siap di lukis..
Di "arfah" ada kelas untuk budak2 untuk mereka menajamkan skill lagi dalam bidang masing2..
kalau tengok mereka mewarna memang rasa kagum sangat..
kalau melukis tu tak jadi boleh adjust lagi...tapi kalau mewarna salah...
kena gunakan kreativiti untuk tutup silap tu...

Aku sempat tanya budak2 kat "Arfah" tu pernah tak buat silap...
diaorang kata kalau kain mahal macam silk kalau salah tu tak boleh adjust kenalah ganti kain tu..
tapi kalau salah tu setakat kain untuk kaften diaorang buat sampai nampak natural..
Kagumnya aku masa ni...ya lah aku kan tangan keras..x pandai lansung melukis...orang lidi boleh lerrrr.... so bila tgk budak2 kat "arfah" muda2 comel2 pandai melukis...mewarna..rasa kagum sangat...

Area butik xboleh ambik gambar..so tak adalah pic baju2 yang sales tu,

murah2 memanglah murah...
silk pun murah2 tapi banyak baju ready made kain amatlah sikitnya masa sales ni...
baju2 tu pulak saiz mat2 salleh..apa yang aku dengar ni baju2 yang tah habis jual masa kat oversea tu yang dia buat crazy sales sampai 80 %,
Ada yang baju aku berkenan tapi saiznya pulak tak ngam..saiz "S" tapi macam saiz "L" kualiti "Arfah"
sama macam batik2 lain cum nama "Arfah" ni dah establish tu jerk.. tapi amat berbaloi...

Lepas abis "window shopping" kat "Arfah Batik" , mula gerak balik.. Ingat nak g Losong beli keropok..tapi tgk budak2 dah penat kesian plak..keropok beli kat marang jer masa jalan balik..sempat gak singgah Pantai Kelulut makan ikan goreng, sotong goreng & keropok goreng..specialnya ..masa kita order tu baru dia goreng apa yang kita nak....panas....panas....






                                                                                     

Lebeh kurang dalam pukul 4.00 petang gerak balik ke KL...cuaca mendumg ..
Tanda2 nak hujan tuh, oklah 2 hari 1 malam..coz percutian selanjutnya kat KL tuk adik2 ni...
Erm...esok harap-harap cuaca ok baik, kesianlah budak2, kalau asyik hujan jerk...








                                            

















                   

                             

                              

                              





                                                        
                                  

                                                                




No comments: