Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Wednesday 19 January 2011

Biji Getah


Pernah jumpa..???
Pernah pegang..???
Pernah tak rasa macamana panasnya bila dah di gosok kat simen..
Pheww..!! boleh melecur tau..

Ni adik aku yang bagi si "Bagus"
tak tau mana dia dapat, sebab kawasan tempat aku tak nampak bayang pokok getah pun.
Kat kampung Nenek aku pun dah tak ada pokok getah
(semua dah di gantaikan dengan pokok kelapa sawit)
Tengok jer benda ni teruja sangat-sangat.
Teringat masa kecik-kecik main biji getah. Cari biji getah paling kilat.
Kemudian kami akan main biji getah paling siapa paling kuat.
Caranya senang jer..
letak biji getah kita dan lawan di kiri dan kanan tangan kemudian tekan.
Siapa punya biji getah yang pecah dia kalah.
Permainan ni aku tau bila aku duduk kampung. Erm..seronok juga bila ingat.
Termemori pulak kenangan-kenangan lama..
Sekarang biji getah ni aku buat hiasan dengan potpori jer.


No comments: