Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Friday 23 July 2010

Selamat Pengantin Baru


Selamat Pengantin Baru buat anak saudara aku Siti Fatimah Zahrah dan pasangannya Hidayat Abdullah.
Majlis nikah 10hb July, Sanding 11hb July, sebelah lelaki 18 July 2010.
Alhamdulillah selesai semuanya..semoga masjid yang dibina kekal sehingga hujung nyawa...
amin..amin...

Excitednya bila anak sedara khawin ni, actually ni belah Mr Hubby aku, belah aku yang paling tua baru 6 tahun..berjanggut nak tunggu depa khawin. Ahahaaa...kalau ada rezeki jadi Nenek ler aku tahun depan...
Nenek Vouge..muahahaaa..eeiii..tak sabar ler pulok...

Aku terima nikahnya

Semoga bahagia ke akhir hayat
amin...

Alhamdulillah...

kalau ikutkan memang letih sesangat, aku sampai KL kul 8, gedebak gedebuk..kul 10 baru sampai umah.
Tunggu beg punyalah lama..que teksi lagi..cam nak tercabut kepala lutut aku ni, balik aku kuarkan baju-baju kotor basuh terus. Siap jer terus hanyut ngantuk sesangat, seb baik sebelum aku flight hari tu dah siap-siap iron baju tuk majlis esok, penat-penat ni paling malas nak iron baju. Letih sangat kalau ikutkan..

Majlis Sanding seb baik tak berapa panas sangat, tapi kaki aku dah kebas-kebas dah. Semua pakai catering,
siap pelayan so kerja aku cuma jaga beg hadiah cenderahati yang nak beri pada tetamu..
Penatnya...gasak minum air batu jer sepanjang majlis.

Siti Fatimah Zahrah & hidayat Abdullah

Et & yayat

Apapun Alhamdulillah..buat Et & Dayat bik doakan bahagia ke akhir hayat, dugaan dalam perkhawinan tu tak akan putus, cuma kita yang kena bijak menanganinya. Syurga seorang isteri ada pada suami.
Insyaallah...

Renungan bersama :
Perkahwinan adalah merupakan satu ibadah suci yang termaktub dalam al-Quran dan hadith-hadith Nabi. Dalam perkahwinan itu sendiri mengandungi banyak hikmah dan keistimewaan. Maka sesiapa yang mampu melaksanakannya dengan sempurna, maka ia dan pasangannya akan mendapat ganjaran.


Dalam surah ar-Rum ayat 21, Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Dan di antara tanda-tanda kebesaran Allah ialah Dia telah menciptakan untuk mu isteri-isteri supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya; dan dijadikannya antara kamu rasa kasih sayang

No comments: