Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Saturday 24 July 2010

Minum MILO anda jadi sihat dan kuat



Pergh...!!! sedapnya kalau dapat MILO ais tabur, tetiba cam teringin plak.
Rasanya sejak dari kecik lagi memang dah kenal MILO ni kan. Yalah dah lebih 60 tahun kat Malaysia & rating tertinggi pilihan ramai. Sejuk ke panas ke memang ramai yang suka. Aku teringat zaman susah-susah dulu, kalau dapat minum MILO dah mewah lah sangat. Maklumlah zaman aku susah dulu mana nak dapat selalu minum MILO, kalau mak ayah beli MILO mau aku curi-curi makan. sedapnya rasa masa tu..maklumlah dulukan tak ada jajan cam skg, so apa mak beli tu lah yang di makan.
Aku tak ingat tin MILO dulu-dulu macamana..yang sekarang cam nilah ghopa dia. Lagi satu ingat tak lagu dia.. "MINUM MILO ANDA JADI SIHAT DAN KUAT..."



Negara ini juga merupakan tapak kepada kilang MILO® terbesar dunia yang terletak di kompleks pembuatan Nestle di Chembong, Negeri Sembilan. he..he..bangganya kalau jadi orang Nogori nih...Terdapat
Apa yang aku baca dan aku tahu MILO ni banyak membekalkan khasiat pada kita semua.

Antaranya:
1. Kebaikan semula jadi malt, susu dan koko.


2. Hanya MILO® mengandungi Protomalt, ekstrak malt istimewa Nestlé dengan
   campuran pelbagai jenis Karbohidrat yang membekalkan tenaga dan nutrien yang diperlukan oleh tubuh.


3. Hanya MILO® yang mengandungi Actigen-E, gabungan lapan jenis vitamin dan
    empat jenis mineral yang kaya magnesium dan tahap Vitamin B, Vitamin C dan
    Kalsium yang dipertingkatkan bagi mengoptimumkan pengeluaran tenaga dari makanan.


4. Kaya dengan Protein bagi pembinaan dan pembaikan tisu badan. Secawan MILO mengandungi   3.5g       Protein, iaitu 11% dari pengambilan Protein harian yang disyorkan untuk kanak-kanak berusia antara 7-9 tahun.


5. Kaya dengan Kalsium untuk tulang dan gigi yang kuat; dan Magnesium bagi penyerapan Kalsium ke dalam badan dengan lebih baik.


6. Kaya dengan Zat Besi dan Vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah Vitamin C untuk penyerapan Zat Besi.


7. Khasiat seimbang bagi Protein, Lemak dan Karbohidrat.


8. Disahkan Halal.


9. Warisan MILO® yang dipercayai – khasiat yang boleh anda percayai bila-bila masa, di mana - mana sahaja.


10. Rasa MILO® yang hebat – rasa coklat malt unik yang disukai rakyat Malaysia.


(sumber dari klik disini)

Masa Sukan SEA 1993 di Singapura dulu MILO lah yang memperkenalkan slogan "MALAYSIA BOLEH" ni. Sorakan ni terus digunakan hingga sekarang untuk menaikan semangat semua atlet2 Malaysia.

Kalau tanya aku suka MILO ke tak..memang aku sesangat. Lagi-lagi kalau sejuk memang mengancam. Kalau panas aku yang kurang manis, atau MILO 'O' erm..sedap...
so korang suka tak MILO ni..???

No comments: