Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Thursday 1 July 2010

Singapore lagi

Ni sambungan dari entry hari tu. Hari tu ceta tak abis. Kadang-kadang point ceta tu sikit tapi berjela-jela ceritanya kan...??. Lepas dari shopping kst Tang  Orchad tu gi makan kat Lucky Plaza.
Sedap banget makan kat situ. Kebetulan si Zali (hubby adik aku) tgh break so sekalilah makan.

kat sinilah kita orang makan hari tu

Iga bakar ni sebenarnya daging bakar.
punyalah lembut + sedap daging bakar ni...

Ni set iga bakar,
ada tempe & tahu goreng, ada sayur, ada iga bakar,
ada sambal, ada timun..
sambal dia aku makan sikit jer punyalah pedasss...
berasap telinga

Lepas makan Mr Hubby ajak gi Sim Lim Square. Nak survey-survey lenses Nikon kat sana.
Kot-kot murah bolehlah sambar kan. Kalau mahal tgk jer tadah air liur he..he..
Betul lah sini murah. Naik berpinar mata ni tgk semua gadget kat sana memang murah-murah.
Kalau convert  RM memang jauh beza ngan KL murah sesangat. Teruja lah sangat..
Nak cari yang macamana semua ada. Bak kata Mr Hubby nak yang sehasta pun ada kat sini wahahaaa... Selain gadget camera macam-macam ada kat Sim Lim ni, segala barang-barang elektronik semua cukup. Dari sekecik-kecik barang sampai sebesar-besar barang semua lengkap.
Dari yang berjenama sampailah yang cap ayam pun ada juga. Tapi aku masuk kedai yang ada cop besar kat luar tu cam Nikon ker...Canon ker ahahhaaa...saja nak tgk-tgk and compare kan harga. tetiba aku nampak Ipad tu cam chommeelll syangat.. he..he..
(jeling-jeling kasi signal kat Mr Hubby huk...huk...) cutelah Ipad tu..

 
Tetiba macam mengidam jerr....

Sim Lim Square

Sesi tawar menawar...
sesi belek membelek..
sesi pilih memilih ...
Tawar selagi boleh tawar,
kalau bab menawar Mr Hubby memang terror

Lepas tu kena try pulak..
kalau bab nak menerai ni banak lah yang nak try..
termasuk adik aku tu..ha tu tangan dialah...

Antara yang dirembat oleh Mr hubby

Wide angle Lenses
yang sangat murah

lenses 70 - 300 mm

ha..ha... tu dia...
Sikit lagi nak sehasta..
kalau skodeng bagus ni...
sales man tu kata boleh jadi "paparazi"

Flash antara gadget DSLR yang terawal beli

Ingat dah dapat 2 bjik lenses ni dah tobat..ghupanya ada lagi yang di aim kan.
Lom cukup katanya. Erm..kalau dah suka nak kata apa kan. Masa beli flash tu ingat dah murah,
rupanya kat Sim Lim Square jauh lagi murah rupanya..huk...huk...
sok-sok memang nak beli kat sini jer..harga pun dia dah tolak tax, kalau convert pun sangat murah.  Selain godaan yang paling kuat dari salesman tulah ahakss..
Dapat free beg Nikon lagi, tapi besar aku tak berapa suka. Aku suka yang aku beli tadi gak
yang 10 dollar tu ahahhaaa....Tapi aku pun  teruja sama masa dalam kedai tu..
ada satu barang tu dah lama aku aim...ahahhaaaa...lama dah ngecek Mr Hubby.
Mr hubby boleh tanya aku balik 'nak buat apa"
aku jawap 'adalah..." ahahhaaa...tak logik ker bila aku minta teropong tuh...
muahhaaaaa...aku nak gak teropong tu...nak teropong lanun wakakkaaa...
Nak tahu tak kat Spore DSLR Nikon D3000 cuma 600 dollar jer..complete set bukan body jer.
Cuba compare kan harga ngan kat KL, jauh kan bezanya.
Siap dapat beg Nikon tau..
erm..nak buek camno aku dah beli Nikon D 5000 aku tu kat sini kalau kat sana lebih murah sesangat..

 
Sebebak salesman tu bagi paper beg

Erm..tunggu pasni lenses yang cam na plak Mr Hubby ni nak beli. Yang pasti bukan masa terdekat ni lah..
No...no... dearrrrr...enough....pleasssse...... he...he....

Last sekali sebelum balik JB pekena sup tulang merah kat Beach Road tu. Yang paling femes katanya.
Tapi tak tipulah memang sedap tak henggat ko. Lepas makan abiss semua merah...
kalau yang rasa-rasa pengotor sikit tu janganlah makan pakai baju putih mau merah nya tak hilang..

Sup tulang merah Beach Road

Terus rasa nak ke Beach Road dpatkan sup ni jerr..

Roti ni makan ngan sup tulang, memang terangkat

Nasi goreng ayam sambal ni Mr Hubby punya.
Dia tak akan makan sup tulang kalau kat kedai
he..he...sebabnya aku tak tau napa..

So lepas makan-makan baru balik, tunggu malam sikit. Nak bagi jalan clear he..he..
Alhamdulillah tak jem lansung luck ler sesangat...dalam 30 minit dah sampai umah. Packing2 sikit coz esoknya dah jalan balik KL...


No comments: