Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 4 July 2010

Bandung

Alhamdullillah sampai dah ketanah Bandung kul 5.30 ptg tadi waktu Malaysia..
Hujan so sejuk sesangat, flight pun lewat 20 minit masa nak mendarat tadi. kecik jer Air port dia
lepas tu que sampai ke luar nak cop pasport tu..Lepas tu cuma 2 kaunter jer yang buka...
lambat. Kat sini jer dah buang masa 45 minit. Then naik teksi ke hotel dalam 35,000 rupiah.
Macam biasalah kalau naik flight tak ada ceta yang best melainkan bosan....tak tau napa bosan sesangat bila naik flight. Sakit kepala jer memanjang. Selagi tak sampai selagi tu sakit kepala... :(
We all stay kat hotel Majestic, cantik bilik dia. Pun bilik air dia kecik sangat..he..he...



selalunya kalau naik flight memang aku akan order makan sekali.
Kenyang macamana sekalipun kalau dah kat atas tu memang lapar sesangat.
Turun flight nanti taklah mengago sangat cari makan.

Me & my Honeystar

Airport Bandara Husein Sastranegara Bandung

sampai dah Hotel..
ahahhaaaa....tgk kasut aku jerlah ek...
pic bilik & katil2 ni esok2 lah ek aku post

Memula plan nak makan kat hotel sebab gerimis, tapi masa nek teksi nak ke Hotel tadi aku nampak
banyak sangat kedai2 makan tepi-tepi jalan tu cam menggoda jer..
So aku ajak Mr Hubbya aku ajak jalan kat seberang jalan tu
Ayam bakar dia cam sedap jerkkk

Ayam bakar dia sampai la ni masih terasa kat tekak ni..
sedap banget mbak...

"ini gratis ya mbak..."
tu lah jawapan budak tu bila aku lom order air tapi dah di hantar
2 cawan teh o panas tanpa gula

Nasi ulam
Banyak betul ulam dia yang ni cuma 4,000 rupiah termasuk Nasi + sambal

aduh...berasap telinga aku..
pedasss...sejak-sejak ni aku dah tak tahan lansung makan pedas.
Kalau makan gak demam jer rasa perut aku nih..
kalau dulu kurang pedas aku lalap jer cili padi tu..sekarang huh..tak tahan dah..

Sup Iga kambing ni Mr Hubby punya.
Punyalah sedap sampai lupa dia punya hu...hu..

sayur asem
sedap ada buah belinjau dalam sayur asem ni

Ha..ha...Mr Hubby suh aku cari bekas ni.
Sok-sok balik KL hidangkan nasi kat dia nak macam ni
chooomellll... jer dia punya request tu kan..
kena tanam pokok pisang nak dapatkan daun dia ni ahaksss...~~~

Jangan tak caya..siap dengan air basuh tangan lagi
satu untuk aku satu tuk Mr Hubby aku
he..he..

lepas makan aku nampak orang jual jagung bakar. Bau sedap.
Memang sedap..tapi pedassss....
ada sambal atas tu..
kali ni aku dah rasa tebal dah bibir ni..
adeeeeeiii!!! pedass banget..
aku makan separuh jer sebab tak tahan..

Sebab aku punya Maxis tak roming, aku beli lah SIMPATI ni
8,000 rupiah ada 5,000 rupiah isi dia.

Opsss..lupa nak bagi tau untuk makan malam tadi semuanya 40,000 rupiah jer. Dalam Rm 15 jer..
Berbaloi lah sedap. Esok macam nak mengulang kedai ni lagi.. Ayam dia memang sedap. So esok baru nak meround-round tempat menarik kat sini...


No comments: