Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Saturday 29 June 2013

Geramnya....!!!


Saya memang sangat jarang naik teksi di KL ni.
Kali terakhir saya naik teksi hampir 2 bulan lepas selepas beberapa tahun tak pernah naik teksi di KL
Itupun dengan Suami saya balik hantar MR Silver ke service centre.
(Kena tinggal sebab excident)

Semalam saya naik teksi dari Stesen Komuter Sungai Buluh balik ke rumah.
Sebelum masuk driver teksi tanya saya nak kemana.
Bila saya kata saya nak balik BSD dia kata RM 10
Oklah tak jauh beza kalau pakai meter.
Belum 5 minit saya naik dia kata tambah RM 5 sebab kawasan saya dalam sikit.
Terkejut..!!
Saya rasa di aniaya
Napa tak pakai meter..?
Meter rosak katanya..

Memanglah rasa tak puas hatikan.. 
kalau awal-awal bagitau RM 15 memang saya tak naik.
Rela tunggu teksi lain.
Muka pasrah agaknya tu yang dia berani..
Cisss..!!!

Saya standby RM 20
Tapi dalam hati kata mesti tak ada baki ni..
Betul sangkaan saya..
Katanya tak ada baki nak pulangkan saya.
Eh..ni saja jer namanya ni.
Driver teksi selalunya... 
Saya ulangi selalunya sediakan sediakan duit kecik dengan cukup.
Sebab kalau tak ada duit kecik agak susah mereka nak berurusan.
Geramnya saya... geram sangat...

Tapi...!!
sorry ya pakcik saya tetap nak bayar RM 15
Macamana janji awal tadi walaupun terasa ditipu.
Saya genapkan RM 15 dengan syiling.
Suka tak suka sila ambik.
Tak ada can nak ambik lebih dari saya ok.
Pakcik buat muka kelat tak puas hati.
Halal atau tak itu antara saya dengan Allah.
Tapi perasaan marah saya tak boleh kawal.
Saya whats app suami bagitau yang saya nak report kat LPKP
sebab saya dah tulis siap-siap no teksi dan nama tuan teksi ni dari permit yang di pamerkan.

Suami kata....
Tak apalah..
Halalkan aja..
Rezeki dia..

Err.... Speechless sambil terdiam...

- Pinjam gambar pakcik Google -
Eh..Berkat ker rezeki yang bagi keluarga tu makan kalau orang tak halalkan..?
Jadi darah daging tau.
Darah daging tu membiak jadi anak cucu tau..
Lepas tu darah daging tu jugalah yang kita pikul masa solat..
Acaner tu..???


P/S: kan lebih baik semua teksi buat sistem berkupun.
Lagi-lagi teksi disemua stesyen Komuter, LRT & Monorel





No comments: