Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Wednesday 11 January 2012

JPO

Pergi beberapa minggu yang lepas, senang kata tahun lepas lah, walaupun belum ada sebulan.
Kebetulan MH kerja kat Pontian so balik tu ambik kesempatan singgah.
Erm..tak lah sampai keluar fu yoooo..!! atau hebat giler ar...!!
Biasa-biasa jer. Rasa shopping kat Pavillion lagi best kot. Tapi tu pandangan sayalah.
Lain orangkan lain pandangannya.

Tak semua kedai saya masuk, macam Vincci, Skechers, tu saya tak masuk. Sebab kalau sale pun rasanya sama jer harga JPO dengan outlet kat luar.
Boleh kata saya masuk just nak compare harga betul-betul murah atau gimik jer.
Coach antaranya, katanya ada separuh harga & kena que dalam 30 minit hoccay. Gerimis pulak tu, sian Adib.
Mujur dia tak meragam. Ikut jer apa kami buat.
Memang separuh harga, tapi untuk Coach poppy jer tau & masalahnya tak gojes lansung Coach poppy yang separuh harga tu,
Kalau yang cantik oklah, ni yang pattern ntah apa-apa tu lepas tu bling-bling yang sebatu dah nampak.
rasanya haritu Coach Poppy paling tak bersepah, duduk cantik jer kat rak-rak tu.
Yang lain-lain macam sama jer bila sale kat KL ni, Coach KLCC pun tengah sale Dec tu, saya pergi sebelum ke JPO. So bila compare harga memanglah tak jauh beza pun. Kalau ada pun rasa tak sampai seratus kot..

Levis, sedehnya masuk store dia, macam barang reject pulak tengok baju-baju dia, sorry to say lah ntah apa-apa selain jeans dia jer yang nampak ok, tapi saiz tak banyak. So yang gebus-gebus macam saya better ke butik Levis luar JPO, lagi banyak pilihan dari kat JPO ni.

Guess, Gap, pun sama, tak menarik lansung nak tengok,
Teringat kat Bandung Outlet-Outlet dia kemas jer, tersususn..
MH ajak masuk Adidas, oklah jom kita masuk, Erm..oklah juga.. ayat sekadar penyedap hati.
Timberland, Oh..memang murah lagi-lagi bila boot dia yang RM 699 tu ada sale jadi RM 400++
Susah tau boot tu nak sale, Kali ni memang berbaloilah dia punya sale.
Saya tak ingat outlet apa saya masuk tu, tapi dia dia jual banyak produk makeup Minyak wangi.
Ni pun berbaloi juga, saya sangat extreme dengan Lancome punya gloss,
selain smooth jer rasa bila pakai warna-warna dia taklah mak jarah sangat.
Biasa dalam RM 70, kat JPO dalam RM 40 jer. Lipstik Loreal pun murah kat sini.
Biotherm pun murah, sebab saya guna compact dia, beza harga memang ketara.

Tak mo komlen banyak-banyak, nak tau boleh datang sendiri kat JPO, yang pertama kat Asia Tenggara katanya. Tapi paling frust, banyak lalat kat kawasan ni, sampai we all tak makan pun kat Food Court dia.
saya takut sebab pengalaman lepas kena cherry berry sangat menyeksakan, lagi-lagi saya bawak Adib tak naklah jadi apa-apa kat dia, tapi serius banyak lalat, sampai Adib terbangun masa tengah tidur lalat hinggap kat muka dia, geli kot kalau dah 3, 4 ekor singgah kat muka dia tu.

Parking, masalah juga. Que panjang selain wang kertas tertentu jer yang diterima.
Ingatkan que masa nak bayar jer rupanya nak keluar pintu palang tu pun que, rasanya JPO kena buat sesuatu
untuk elakkan 2 benda ni jadi menu utama dalam list komplen nanti.

Apa pun JPO ni oklah...

lain kali bawak kerusi lipat, kalau kena que panjang tak penat ha..ha..

Kepenatan tunggu kami shopping, tapi sekejap jer tidonya, muka kena kerumun lalat.
Mujur Adib ni kalau dengan tuala kecik tu macam kembar, boleh tutup muka nak elak lalat

Lepas hujan

Nilah boot Timberland yang lebih murah dari harga asal kat JPO tu

Dalam dok komplen-komplen pun sempat ek...?? ha..ha..







2 comments:

munna said...

munna kalau kesana..mampu cuci mata je lah jawabnya

Balqis Nazid said...

Ala ni pun incik suami belanja, kalau harap saya yang tak kerja ni cuci mata jugalah...