Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 3 July 2011

Dari hati

Kebelakangan ni aku selalu tak sihat, malah baru-baru ni terpaksa nebuliser 2x dalam jarak waktu yang dekat.
Nak kata aku obses dengan air batu, tak juga. MH tak berapa suka aku minum ais sangat. Peliknya kalau kat rumah aku memang susah nak minum ais, kalau kat luar selalu terbabas he..he..
nak kata makan pulut he..he.. lepas masuk spital makan tapai pulut tak ingat dulu memang dah tobat.
Tapi kenapa ya..fikir-fikir sejenak..
Untuk pengetahuan semua, keliling kawasan aku semua dah naik perumahan.
Habis semua kawasan hijau tu ditarah. Sedeh sangat.
Beberapa bulan dulu ada dibuat demontrasi secara aman tentang kawasan hijau yang di teroka untuk pembangunan ni. nampaknya tak ada kesan pun. malahan semakin galak..
Seberang highway NKWE juga rancak pembangunan perumahan. Dulu setiap kali pagi dari kawasan rumah aku ni nampak kabus kat sebelah sana tu...lagi-lagi kalau panas habuk, debu..
Rasa dah tak fresh cuaca kat sini..
Lagi sedeh kalau tengok area  kawasan Flora Damansara, Sungai Penchala sampai lepas tol LDP sebelum
sampai simpang nak ke Sungai Buluh tu.. sedehnya habis dah kawasan hijau area tu.. semua nak di majukan..
Dalam teruja memang rasa sedeh juga, sebab yang akan anak cucu kita warisi hutan batu jer..
Patutlah sekarang kalau tak sapu rumah sehari memang berhabuk..
Kalau cuaca panas sangat rasa maca  tepu tak boleh bernafas jerr..
Tak kan nak tutup tingkap 24 jam kan..? semata-mata nak elakan habuk..
Erm..ini lah pengorbanan untuk sebuah pembangunan. Mudah-mudahan anak cucu kita mengahrgai apa yang di majukan sekarang.

Dan siapalah aku yang nak menghentikan penjajahan keatas bumi hijau ini.
Cuma suara hati insan kerdil bernama aku...



No comments: