Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 1 June 2010

Langkawi

21 May yang lepas aku ke Langkawi selama 5 hari. Mr Hubby aku ambik course Diving so dia angkut aku sekali. Hari ke 2 tu tak mula lagi pun kelas dive dia, actually kat Langkawi ni cuma nak completekan
course dia jer..nak dive bawah laut kat Pulau Payar tu, sebelum tu dah sebulan course kat KL.

Congratulation My dear...


Petang Jumaat tu flight kul 4.30 dari LCCT Kuala Lumpur.
Aku sebenarnya tak berapa suka sangat naik flight. Rasa sangat2 kurang seronok. Beza dengan naik kereta ker naik keretapi aku rasa lagi seronok, kalau naik kereta rasa nak berenti boleh berenti..makan ker..
nak g toilet dengan selesa ker...nak tido ker..sesuka hatilah..
tapi kalau naik flight banyak rule yang nak kena follow, ke toilet kena ikut arahan..kalau masa2 kecemasan tak boleh ke toilet, nak makan kena tunggu stewerdess datang, lepas tu kerusi tak boleh sesuka hati nak turun naik, kang tak pasal2 marah orang belakang..tak boleh calling2, tak boleh dengar muzik kuat...
huh..banyak sangat peraturan yang buat aku pening kepala lah...
Yang aku tau aku cuma suka 20 minit pertama dari sebelum dia berlepas jer..lepas tu mulalah itu tak kena..begini tak tak kena..sakit telinga lain..kepala lain..wahahaaaa....
pemandangan biru jer kat atas tu...kalau naik train nampak macam2..paling suka kalau nampak sarang burung tempua...cantik-cantiknya, suka sangat. Kalau naik keta plak..jumpa macam-macam
kereta, besar kecik, maha murah semua ada..he..he..teruknya aku sampai macam ni sekali
ek komplen pasal naik flight ni..
aku selalu terpikir yang bukan2 kalaulah tetiba aku nampak orang berjalan kat atas tu cam na ek...
aduiii...!!! kadang2 takut juga tgk kat atas tu biru semacam jerr...
awal2 dulu naik flight aku lansung tak boleh nak membaca..kalau baca jer turun flight macm org mabuk todi..
ambik masa plak tu nak baik...
kalau ada pilihan aku lebih suka naik train / kereta jer..
eh..eh..merepek sudah..wahahaaa...larik tajuk ni...

LCCT to Langkawi
21 May 2010 - 25 May 2010

Actually ke Langkawi ikut company trip Mr Hubby, diaorang nak completekan kelas scuba.
so after ni boleh lah Mr Hubby g Scuba kat Kapalai or Mabul yang di idam2 kan tu ek...
turn aku tahun depan kot he..he..

Selama 5 hari 4 malam tu aku dok kat Kondo Istana - Kuah, dekat sangat kalau nak ke Kuah tu..
Dok kat kondo 3 bilik, dok ngan satu family officemate Mr Hubby. Oklah..walaupun dia bukan dari Malaysia, still boleh masuk jugalah..he..he..
Seronoknya Kondo Istana ni dekat ngan kawasan shopping kat Kuah tu..
Bolehlah kalau nak jalan-jalan..cuci mata..cucilah poket tu sekali he..he..
Tak boleh shopping over2 sangat..tau lah naik flight ni..kang banyak2 extra payment lah pulak.
Budget2 pun terlebih gak...terlebih cokelat kot...

Inilah family yang satu rmah dengan aku
Mr Kader Family from India.
Mr Kader ni one of engineer at DNV tu

Oklah trip ni walaupun tak sepenuhnya dengan Mr Hubby coz dia ada scuba 2 hari full.
Next entry baru sambung ceta pegi mana ya kat Langkawi ni...
he..he..

No comments: