Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 22 June 2010

Selamat Hari Ayah

Tak silap ni raya tahun 2007

Selamat Hari Ayah..
hari-hari pun hari ayah gak.
Aku tak sambut beria-ia pun hari Ayah ni,
kebetulan minggu lepas aku masih ada kat umah JB, so ajak mak & ayah datang.
Mak kata tak payah masak apa-apa coz dia nak masak & bawak ke rumah aku jer.
Sebelum tu memang aku dah share ngan adik-adik beli present tuk ayah,
Tak lah mahal mana tapi boleh tahanlah, aku rasa ayah suka sangat he..he..
Sebelum tu semua tulis something kat card yang aku dah beli tu,
Nina pun tulis sama, he..he..."NINA LOVE ATUK" alahai cucu atuk ni...

Hari-hari aku ingat ayah, jasa-jasa ayah, tunjuk ajar ayah, karakter ayah yang garang tu
hu..hu...takut tau masa aku kecik-kecik dulu. Lagi-lagi masa mengaji, jangan main-main,
kalau harakat tak cukup panjang siaplah dia libas terus ngan rotan,
Dulu aku paling takut masa mengaji ngan time nak ambik report card,
kalau math dapat B paling takut, ayah  tak nak sign nanti
Kalau pukul 6 dah siap mandi, tunggu magrib, lepas tu mengaji.
Sampai nangis-nangis belajar ngaji. Hasilnya darjah 4 aku pernah masuk pertandingan mengaji anak-anak askar kat Muar, dapatlah juga nombor he..he.. dapat baju sepasang ngan piala.
Paling best bila ayah bercerita, selalunya  ayah akan bercerita kisah-kisah nabi.
bila ayah sampaikan cerita kisah nabi tu aku akan bercerita pulak ngan kawan-kawan aku kat sekolah.
Erm...indahnya kenangan tu..rasa nak jadi anak-anak kecik lagi.
Bila kami kemana-mana naik kereta ayah tak akan buka radio, sebab dia akan mengaji. Suara ayah sedap sangat..bagilah taranum apapun memang boleh terlena kalau dengar dia mengaji. Sepanjang perjalanan ayah suka mengaji, dengan surah-surah yang dihafalnya. Untuk pengetahuan semua, ayah aku ni banyak masuk pertandingan mengaji, selalunya kalau masuk kalau tak johan naib johan, banyak piala mengaji ayah kat rumah kami dulu.. Alhamdulillah adik-adik semua terang hati bila mengaji.
Satu lagi ayah kalau masak memang sedap, Sup tulang ngan mee bandung dia memang terbaeekkkkk..
kalau Mr Hubby rasa nak makan dia akan buatkan sepinggan jer ahahaaa...
siap hidang lagi tau...memang sedap...
Aku manja sangat dengan ayah.. sebelum aku kawin kalau aku rasa nak dukung belakang ayah aku akan buat..lepas khawin dah tak buat segan ngan Mr Hubby aku tu huk..huk..

Siapapun ayah kita, wajib kita hormati dan sayangi. Sebab Ayah kita tak pernah nak membezakan kasih sayangnya dengan anak-anak lelaki atau perempuan. Doa Ayah sentiasa mengiring kami semua.
Doa ayah juga yang memberkati rezeki yang kami perolehi.

Ayah..kita orang semua sayang ayah sangat-sangat..

Selamat Hari bapak juga buat bapa mertua ku..Hj Juahir Shariff
semoga bapak diberikan kesihatan yang baik-baik amin....

No comments: