Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Thursday 10 June 2010

gedik-gedik suka hati

Ketawa dulu sebelum menggedik lagi...ahhahaaaa...wahahahaa..ekekeee...hu...hu...he..he...
baru senyum senang hati yerr....apasal ler suka hati sangat ni ek...
suka suki suka suka....wooohooo...

cari..susun cantum..
cam puzzle plak..

Akhirnya aku balik kat rumah aku kat JB ni balik.. lepas penyewa habis kontrak kerja kat JB dia pun bagi tau nak pindah KL balik, so kebetulan we all ada kat Pontian ni, apalagi aku merengek lah kat Mr Hubby nak balik JB, nak dok sana. Bosan dok bilik jer...walaupun memalam kitaorang jalan gak ke JB tapi bosan tetap ada.. ya lah...bilik mana ada dapur..mana ada ruang tamu, mana ada bilik-bilik lain  kan...???
Kalau dok umah bosan bilik g depan...bosan depan g dapur..bosan dapur g bilik sembahyang...bosan sofa sana..baring sofa sini he..he..alahai...ni kes rindu tahap gaban lah ni...

Punyalah excited nak balik umah tu balik aku siap beli rice coker baru, beli cerek letrik baru, beli baldi baru...semua baru..umah ni masih bersih lagi..sebab penyewa lama panggil maid bersihkan umah last day dia
nak keluar..so masuk tinggal sapu jer habuk 3 hari yang ditinggalkan tu..
siap pasang langsir lagi..cam nak raya pulak...seronok nyerrr

Yang tak syiookkknya..daun-daun pokok yang kat tepi tingkap tu dah menutup tingkap kat ruang tamu..kata penyewa lama dah lama buat repot kat management tapi  tak ada respon...
ayoooo..!! ini sudah lebeh...sebulan Maintenance dia jer aku bayar RM 200++ tau sebulan
tapi aduan penduduk pun take time kerr??..
tak apa sat lagi siang aku g office dia komplen.. + marah-marah sikit..
(eh..jap...jap..aku tau marah2 orang kerr...kan aku ni suka ker tak suka simpan jer lah dalam hati ni.....)marah-marah manja kott...nak suh derang tebang gak..nak tgk pemandangan yang saujana ni hu...hu..
seronok + excited sangat...sampai berangan nak penuhkan rumah ni balik...maklumlah masa nak pindah dulu barang2 banyak kawan2 beli..ramai plak yang suka sofa & meja makan aku ni he..he..
mesin basuh pun ada yang nak beli..peti ice pun di sale..memang masa ke KL tu tak bawak apa pun semua letak umah mak...ada yang jual..sayang pun ya sebab meja makan tu paling suka..sebab mahal satu hi...hi...
lepas tu nampak exslusive sangat..so far aku cari design tu dah tak ada dah..menyesal pun ada jual meja makan tu..tapi teringat si pembelinya tu kawan aku gak...merayu2 nak meja makan aku he..he..cantik banget katanya...wahahaaaa....aku jual dengan harga aku beli..dia pun tak banyak komen..ok jer..ya lah dah suka..lagi pun baru lagi aku pakai barang2 tu..kena pulak aku ni cermat sesangat... memang nampak baru..
Akhirnya bila balik sini umah kosong..yang ada dapur jerrr...erm..tak apalah slowly...sikit-sikt masukan barang sebab lom terniat nak sewakan balik. nak duduk sesekali kat rumah sendiri..

bukan tak suka daun yang menghijau ni..
tapi sangat-sangat menganggu pemandangan
banyak semut pun ya..

merah juga..sama cam rumah KL

Penyewa lama tak pernah masak tu yang dapur
masih putih dan bersih

Wardrobe
abaikan kotak tu...he..he..
kotak penyewa masa pindah barang kelmarin..

Nak jual jauh sekali...lom terpikir coz kawasan ni dekat dengan town, dekat ngan shopping complex banyak jalan boleh lalu...kiri kanan depan belakang semua boleh... rumah dah complete..kitchen kabinet, wadrobe, memang besar wadrobe aku ni kalau 10 orang masuk pun lebih sesangat, econd (pemasangan dia mahal coz tak boleh letak compresor dia suka-suka hati kena letak kat yard..bayangkan dari master nak g yard berapa jauh..nak buat bagi tak nampak tu yang kos mahal) , water heater, lepas tu lot aku ni International lot bukan bumi lot so harga memang tinggi sikit dari bumi lot, tu yang lagi sayang nak jual..
market memang tinggi..
Dalam area kondo ni je pun dah cukup lengkap..
ada mini market yang serba lengkap, ada dobi, ada gym, ada cafe yang memang yummy sangat makanan dia, ada childcare, semua lengkap lah..bas..teksi pun senang depan blok jer tak yah jalan jauh2..

Kali ni nak santai kat umah puas-puas before balik umah KL..
nak lepaskan rindu puas-puas juga.. nak hang out ngan kengkawan..
nak makan-makan...erm....

No comments: