Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 27 June 2010

Kat Singapore punya story

23 hari kerja tanpa cuti. Kesiankan...Bukan akulah, kan aku ni tak kerja. Mr Hubby aku lerrr..
kalau untuk diri sendiri pun tak cukup apa lagi masa ngan aku  memang tak ada time
nak berpoya-poyaa ni. So sebelum balik KL
hari sabtu tu aku ajak Mr Hubby aku ke Spore. Selain tekak nak makan "Sup tulang merah" aku saja nak jalan-jalan cuci mata ngan Mr Hubby. Rasa lamanya tak menggedik dengan Mr Hubby kan.
Sabtu dalam pukul 10 baru gerak, tak nak pagi sangat nanti tersaing ngan orang nak gi kerja jerm rabak tak hengat, cukuplah sekali dulu aku kena jem 5 jam dari kastam Johor ke kastam Singapore yang tak sampai 2 KM tu. Aku rasa cam sekangkang kera jer..tapi jem memang kawww..kawww punya. Dari kul 12 malam sampai 5 pagi...cam nak melalak kan rasa...??? ingat kalau kuar memalam jalan dah kewl lah...ghupanya hampeh sungguhhh..
seb baik masa aku gi ni jalan memang kewl sesangat...yang nak masuk JB memang jem rabak. Maklumlah depa cuti sekolah sebulan. Esok (monday) baru start sekolah. So rasanya hari ni kastam Johor so rabak lah.

Sebelum masuk kena isi benda alah ni dulu...
aku memang malas sikit nak isi..
kalau aku gi sorang selalunya aku suh jer pakcik kat Larkin tu isi
bayar singgit jer settle..

still under contruction..
kalau dah siap sure tak lah belit-belit jalan ni

Ni kat kawasan Keranji...
masa ni jem lori dah lebih dari Sg kadut

Aku ajak Mr hubby aku gi Seranggon..nak cari beg camera kat Mustaffa Centre. Kata adik aku murah.
Aku cari yang brand Nikon memang tak ada beg tiga segi tu, kalau ada pun bukan Nikon punya brand..lepas tu harga memang mahal. Banyak kedai aku cari tapi semua RM 180 keatas. Ada pun masa kat Langkawi hari adalah murah sikit. Tapi  tak cantik...huk..huk..
Kat Mustaffa Centre aku dapat dengan harga $10 jer..kalau convert pun masih murah gilerrrr...
lepas tu sempat gak aku sambar beg camera kecik aku pun murah gak $7 jer.
Mustaffa Centre ni kalau kat Malaysia cam Myden lah, cuma sana lebih tersusun dan branded2 barangnya. Lepas tu buka 24 jam. He..he..lantaklah kalau orang nak kata Cameranya riban2 begnya $ 10 jer wahahaaaa....

Mustafa Centre

he..he..inilah beg yang aku cari tu...
walaupun cap 'ayam' oklah dari tak adakan...

Ni pulak aku punya nak isi kamera Canon kecik tu..

Ala-ala model gitewww....
wahahhaaa....ada ker yang nak ambik jadi model..
huk...huk...

Orchad sale oooo....!!!! crazy sale. Cam nak gile aku tengok. Yang lagi berpinar tu  tengok Swiss Army ngan  TAG Heuers murah gilerrr ko...seb baiklah minggu depan ada projek besar kalau tak mau sambar sebijik hi..hi.. tulah gatal sangat nak ke Orchad..dalam dok kekang-kekang nafsu tangan ni laju jer menyambar sebiji... yang syiokkknya shopping kat Orchad ni kalau datang sebagai pelancong dia akan bagi tambahan 5% diskaun lagi..kalau sales 20% +5% jadilah 25 % he..he.. patutlah masa aku dok usha2 H/bag kat Tang tu salesgirl tu tanya.. "U got a pasport...?" huh...memula tu terpinga-pinga gak lah..bila dia bagi tau kalau pelancong ada extra 5% lagi terus lerr kuat aku pegang H/bag tu ahahhaaaa..dah lah jauh beza harga ngan M'sia...pattern tu plak tak ada kat sini...menggila tol nafsu ni...

25% dalam Dollar convert RM still murah sesangat...

Tangs at Orchad,
ramai gilerrr orang kat dalam ni

Dari sini nek MRT ke Orchad

Actually aku ke Orchad naik MRT, sana ada ERP, kalau hari Sunday
tak ada ERP, and parking plak susah sikit.
So we all park kereta kat area Seranggon then naik MRT kat Ferrer Park interchnage kat City Hall.
Cepat & jimat he..he..kalau nak lalu kat tempat yang ada ERP tu kenalah topup auto pass bebanyak sikit. Dia detect dari situ jer..so nanti masa nak punch out kat Kastam Spore dia tolak jer dari auto pass tu lah.

Banyak lagi tempat kita orang pergi actually. Nanti aku ceta kat entry lain ek..dah panjang bebeno rasa ni..
kang korang baca buhsan tahap gaban Z potong dua plak ahahaa....




No comments: