Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Thursday 11 July 2013

Pusat Penjagaan Nur-Hasanah


Ada sebab kenapa saya susah nak kerumah penjagaan orang-orang tua ni.

Tekak saya kering bila melihat mereka.
Hati saya sebak.
Jiwa saya rasa kosong.
Semuanya bersatu menjadi atu dalam hati yang sebal.

Ahad lepas saya bersama teman-teman Team sehelai baju buat menyapu sia air mata (SBBMSAM)
mengunjungi Pusat Penjagaan Nur-Hasanah di Branang Selangor

Team SBBMSAM menyumbangkan baju raya buat penghuni-penghuni disini.
Bersama-sama kami hari itu adalah bekas pelajar-pelajar dari sekolah Vokesional Ampangan yang menyumbangkan kasut raya, yassin, tasbih dan kain pelikat.
Saya bersama suami membawa keperluan harian yang disumbangkan melalui teman-teman saya.
Mudah-mudahan sedikit sumbangan yang kami sampaikan boleh memberikan sedikit kegembiraan buat mereka disini Insyallah..

Pusat Penjagaan Nur Hasanah  
terdiri dai mereka yang pesakit Hospital Kuala Lumpur yang tiada waris,
Muallaf (saudara baru), Warga Emas & orang kurang upaya

Antara mereka yang tinggal di Pusat penjagaan Nur Hasanah

Saya sangat suka dengan suasana disini.
Selain sekeliling yang hijau, tempat tinggal mereka juga bersih dan teratur.
Mereka diberikan satu katil setiap orang.

Encik Hairul
Salah seorang sukarelawan di Pusat Jagaan Nur Hasanah




Allhamdulillah rezeki yang kita ada kalau dikongsikan akan lebih bermakna Insyallah

Suka tengok ayahanda-ayahanda ni ceria.
Mudah-mudahan hubungan kita bukan berakhir disini.

Allhamdulillah dapat sepasang baju melayu

Ayahanda Hashim menyimpan seribu kisah yang sangat hiba untuk dikongsikan.
Tapi saya suka sikap positif yang ayahanda tunjukkan.
katanya dia mencari ketenangan dengan solat malam dan mengaji.
Dalam umur 75 tahun ayahanda Hashim masih mempunyai ingatan yang kuat.
Selain sangat fasih berbahasa inggeris ayahanda ada kebolehan menyanyi lagu-lagu lama dengan baik.
 Suara ayahanda pernah dipinjamkan untuk nyanyian filem Tun Teja dan Aku dia dan lagu.

Bersama kami haritu TV3 
Slot kami dah pun keluar di Malaysia Hari Ini 9hb July
  
Suami sedang menolong salah seorang ayahanda tengah cuba selipar baru

Ayahanda ni pendiam sangat.

Ayahanda ni ajak saya bergambar

Bila saya ajak bergambar cepat-cepat dia pakai speck mata. katanya baru nampak handsome he..he..

Bersama ayahanda Hashim lagi


Keratan akhbar mengenai Pusat Jagaan Nur Hasanah

Hasil kraftangan ayahanda-ayahanda di Pusat Jagaan Nur Hasanah

Dapur di Pusat penjagaan Nurhasanah


Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang tak jemu-jemu memberi sumbangan.

Dalam dok elak-elak tak mau masuk tibi bersepah juga muka incik suami dalam slot MHi tu ha..ha..

Sebelum ke Pusat penjagaan Nur Hasanah kami shooting untuk slot MHI

Kepada sahabat-sahabat yang ingin menyumbang keprluan di Pusat Jagaan Nur Hasanah
 Boleh hubungi Encik Hairul di talian 03-87668100

Atau boleh hubungi saya di balqis6370@yahoo.com

"Selamat tinggal Bungaku"
Antara lagu yang sangat-sangat saya suka.




















4 comments:

Irfa said...

sy paling sensitif tgk budak kecil
dan orang tua ;(
smoga hidup mrk dirahmati Allah
x kisahlah apa kisah silam mereka

Umm AA said...

Sayu jgk bila melihatkan mereka2 ini..bagusnya ade yg prihatin, kurangnya2 taklah sunyi sangat mrk nie kan..

Balqis Nazid said...

salam Irfa.... saya pun macam tu sedeh sangat appaun kisah silam mereka cuma mereka aja yang tahu kenapa dan mengapa mereka jadi begitu

Balqis Nazid said...

Sala UA
Allhamdulillah dan Insyallah kami akan kesana sabtu ni lagi...
doakan allah permudahkan urusan saya..