Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday, 11 March 2012

Lontong kering


Saya tak taulah luar dari JB ada tak.
Tapi yang saya tahu bila nak makan lontong kering ni saya akan ke JB .
Senang cari kalau kat JB, mana-mana kedai ada.
Rasanya semua orang JB tau lontong kering ni.

Kalau kat JB ada satu kedai lontong kering paling sedap.
Medan Selera Taman Cempaka, memang sedap Lontong dia.
Susah nak cakap sedapnya macamana ha..ha..

Jomlah cuci mata sambil telan air liur ek..

Ada sambal kacang, sambal tumis, serunding, sambal goreng jawa, ayam goreng (pilihan dengan rendang)
&nasi impitlah, cuma taka ada lodeh jer..
Tu yang nama dia Lontong kering.

Isk...sedapnya..meleleh dah air liur kalau ingat 
esok kena pi carilah.
(TT berkampung kat JB dah masuk 5 hari)


7 comments:

Bicara Kak Noor said...

sedapnya tu tk pernah makan pun yg kering2 gitu sbb tkde pun kat sini kesian kan

Rafshila Romli said...

memang sedap.... mula2 dtg Johor dulu tak pandai mkn coz kat kedah tak der....
sekarang memang dah jd fevret .... kena lak rendang nya marbeles.... lagila2 lah sedap!!!!

munna said...

pergh...sedapnya...tak pernah jumpa lagi ni...

Balqis Nazid said...

Kak Noor boleh buat sendiri ni kak, akak kan terror masak, mesti boleh punya

Balqis Nazid said...

Shile..sedap kan...
memang tergoda ehehehee....

Balqis Nazid said...

Muna memang best ekekee...

Balqis Nazid said...

Muna memang best ekekee...