Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Thursday 13 October 2011

Sambal petai ikan bilis

Sambal petai ikan bilis, makan dengan pekasam memang terbaik.
Kalau ada tempoyak lagilah, mak mertua lalu pun tak perasan ni.
Saya kurang tergoda petai yang dibuat sambal udang tu, saya lebih terliur dengan petai
yang dibuat sambal bilis.
Resepi sambal ni dari arwah atuk saya, cuma petai tu saya yang pandai-pandai tambah.
Saya memang kurang kalau petai tak dimasak, makan petai ni pun baru jer dalam bebebrapa tahun ni saya belajar makan. Aweks mudo katanya ha..ha..
Jom makan....



4 comments:

izahdaut said...

cantiknya apam yogurt tukembang mekarrr... memang cantik. nak sikit sambal petai ni. sedap nyerrrr.feberet ni

Irfa said...

saya pulak semua jenis ulam saya makan.termasuk petai jering kerdas.
sehari dua masuk toilet mmg bau nya wow.terjungkit hidung

Balqis Nazid said...

happylyra, saya baru jer belajar makan ulam2 ni. tapi kerdas tu tak pernah pulak tau...
sekarang kalau makan tak ada ulam macam bogel jer rasa ha..ha..

Balqis Nazid said...

Izah 1st time buat dia kembang cam tu terus hati penuh bunga-bunga.. memang sedap sambal petai tu he..he.. jom datang umah...