Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Monday 17 May 2010

Jalan2 dengan Muhammad Adib

yeayyyy..akhirnya tercapai gak nak bawak Adib jalan2..
plan sejak kat kg lagi ni, tanya Mr Hubby dia bagi terus aku call RALK
(Rumah Amal Limpahan Kasih) bagi tau Dilla yang aku nak ambik Adib lepas Zuhur.
he..he..tak sabar ni nak shopping kan baby Adib ni, Adik aku pun nak ikut sama.

Mula2 aku jumpa ustazah Yati, dia suh aku isi form & photostat I/C suami isteri.
Kata Ustazah Yati..ni untuk security mana tau aku bawak Adib lari ker...
aduiii..!!! kalau nak ambik biarlah betul2 ustazah..tak kan saya nak bawak lari kan...
Tapi katanya lagi mana tau tetiba Adib hilang tu semua dikira bawah tanggungan aku..
Insyaallah..selagi Adib dengan aku & Mr Hubby tak akan aku izinkan walau sekor nyamuk gigit dia ..

Lepas ambik Adib, aku bawak dia ke IOI Mall, memula ingat nak ke Midvalley..
jalan dari Puchong sesak bangetlah..
terus ke IOI Mall..aku tak berapa suka IOI Mall serabut sangat..
rasa baru 2x ni pergi..tapi Adib punya pasal ok jerr....

Hisshh..kalau baby pompuan macam2 jenis baju ada..warna pinkkk..!!!!
hu..hu..
sebab baby boy aku bagi warna putih ngan biru he..he..
berhelai2 aku belikan Adib baju, baju tdo, baju jalan, baju basahan dia kat umah,
belikan kasut, bedak, syampoo, mainan, buku...erk..buku..???
ahhaaa..alah flash cardlah..kan warna warni, baby kalau warna warni kan cepat tertarik..
erm..yang over xcitednya adik aku ngan Mr Hubby aku..
waaaahhhhh..seronok shopping ngan baby ni...
sampai lupa yang aku tak beli apa2 untuk diri sendiri he..he...

Bulat....Adib ngan Daddy Nazid.
Luasnya dahi dia..kata orang tua2 kalau dahi luas cerdik nanyti ya kerr...

Bual apa tu ngan Daddy Nazid ek...
Oh..!! Daddy agah2 dia ek..suka sangat dia..
sebenarnya geram nak ikut Daddy kan Adib...???

Adib ngan Cik Adik..
Adik aku ni memang kitaorang panggil adik walaupun
umurnya dah tua hi...hi...asyik Cik Adik jer kan nak pegang Adib..
jeles tol...

geramlah....eeeiii..!!!geramnya mummy ngan Adib ni

masa dia tido rasa nak gigit2 jerr...
Penat sampai tertido2

Adib geram bila tengok banyak makanan...
tapi bila bagi tak nak isk...

sampai nganga Adib dengar cik Adik sembang ek...
apalah Cik Adik gebangkan tu ek...

Adib geram tgk Mr Hubby..
dia suka sangat kalau ddapat dukung ngan
Mr hubby...sayang daddy ek...

Muncung Adib bila kena cium jer ngan Mummy ek..
sampai senget2 muka dia..

he..he..cam dah pandai baca kan..
Cik Adik belikan mainan kat Toys City tapi tak
sempat pun nak snap picnya

Adib cool jer dok dalam stroller..
budak baik ya sayang...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tetiba Hari ni rasa rindu sangat kat Baby Adib...
Kata Mr Hubby Lom anak sendiri dah lupa dia...
alahai...tak kan merajuk kot...
kalau U dukung baby pun saya tertinggal tau..
Baby suka sangat kalau Mr Hubby yang dukung...

Adib yang comel..sayang sangat...
Mudah-mudahan jadi anak yang baik ya sayang...

No comments: