Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 11 May 2010

Happy Mothers Day

Masa call mak wish "Happy Mothers Day" suara mak lain sangat...
mak demam + semput..tapi ayah dah bawak mak ke klinik.
Sedeh pulak dengar, rasa nak balik jer..tapi aku dah plan dah nak balik kg Rabu ni.
Balik sendiri sebab weeks day Mr Hubby kerja. Nak tunggu wekend Mr hubby free lambat so
bila Mr Hubby kata boleh balik dulu aku pun balik dululah he..he..
semenjak balik Labuan ni Mr Hubby wekend busylah..
kelas berenanglah...kelas scuba lah..kalau sabtu free ahad plak busy, next week sabtu plak ada training..
so tak dan nak balik kg, umah mak mertua pun dah 3 minggu tak balik, rindu gak nak dengar celoteh dia
he..he... hari ni 3x aku call mak nak taulah camna dia seterusnya
kadang2 mak ni sakit pun nak buat itu nini..alasannya kalau dia tak buat sapa nak buat..
erm..ya tak ya juga..kat umah dah tak ada perempuan besar, ada pun nana tapi umur macam nana ni apalah sangat dia boleh tolong, paling2 tak pun basuh pinggan...

Teringat masa kecik2 dulu, zaman tu kami susah tapi mak sabar juga besarkan kami semua.
Rindu zaman kanak2lah, paling tak lupa bila besday kami masa kami masa umur 6. 7 tahun
mesti dapat makan eskrim cornetto, masa ni jer kami dapat makan eskrim mahal..
so tiap tahun memang tertunggu2lah hari jadi nak makan eskrim koneto kalau hari biasa seminggu sekali mak cuma belikan eskrim potong jer..

Walaupun aku banyak besar ngan nenek, tapi tak bermakna aku lupa jasa mak kan..
sebab kalau tak ada mak tak adalah kita kat dunia ni kan..so pada aku mak tetap mak tak boleh lawan sesiapa pun, wajib dihormati dan disayangi..sampai akhir hayatnya...siapaun mak kita, apapun pekerjaan mak kita, Syurga tetap dibawah telapak kakinya...

"selamat hari Ibu sedunia...."

34 tahun yang lepas...

Mak & mak mertua
Hajah Saminah & hajah Senah

No comments: