Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 28 March 2010

bila Wawa qodok subuh...

Aku nak tambah tajuk lain kat entry ni..
tetiba teringat pasal Wawa..cerita hari tu tak habis lagi..
dalam dia dok kutuk aku sembahyang zuhur pukul 4 tu, rupanya dia lagi teruk..
patutlah mimi kata ada rahsia besar Wawa..
Boleh jadi topik nak kenakan dia balik ni..ya lah tiap kali masuk waktu sembahyang jer dia
sound aku..

"Long...nak tunggu pukul berapa....?????"

teruk betul lah dia..nak-nak kalau ayah backing dia hu..hu..makin kembanglah hidung dia yang
dah sedia kembang tu wakakkaaa...

Mimi kata masa dia nak sembahyang Zuhur tu dia tengok Wawa sembahyang..
Lepas bagi salam Wawa tak baca doa terus bangun sambung sembahyang lagi..
dalam hati Mimi kata..
."rajinnya Wawa ni buat "sunat rawatib"..."
tetiba lepas ruku' rakaat kedua Wawa  tadah tangan baca doa "Qunut"
eh sembahyang apa ni.. Mimi punyalah tak sabar nak tunggu Wawa habis sembahyang
nak tanya Wawa dia sembahyang apa tadi..
Tak sempat Wawa baca doa Mimi terus sergah Wawa..

Mimi  : "Wawa sembahyang apa tadi...???"
Wawa: "Pagi tadi Wawa tak  subuh...Wawa qodo' lah..."
Mimi  :  "Wawa ada belajo ker kat sekolah.pasal nak qodo' sembahyang macamana...????"
Wawa:  "belum lagi...tapi Ibu yang kata kalau taerlupa ker tertidur ker boleh qodo'.."
Mimi  : Ya lah memang boleh qodo' tapi Wawa qodo' lepas zuhur patutnya sebangun Wawa..bukan leps zuhur macam ni..."

Tak habis Mimi nak terangkan pasal qodo' ni
Wawa Lipat sejadah terus blah.. kata Mimi rasa kelakar pun ada...
nak ketawakan pun ada...
aku yang dengar tu pun tergelak sama..walau dalam hati puji gak sebab dia tak nak tertinggal 5 waktu..
tapi cara Mimi cerita tu memang kelakar sangat...Wawa..??? dia biasalah kalau
kena btang hidung dia buat dek jer lah kalau kita ketawa macam nak rak pun..
Yang aku tak boleh blah bila dia kata dia lom belajar kat sekolah tu 
ahahaaa...jujurnya jawapan dia kan..???
Yang Mimi hari2 dok kutuk Wawa..Mimi kata...

"Kang jangan lupa Subuh pas Zuhur..."

Punyalah marah si Wawa ni...tapi aku tumpang gak kutuk2 dia kalau dia dok
sakat aku pasal aku Zuhur dekat kul 4 ptg tu wakakkaaa...

Wawa...Wawa...dia ni pelik sikit kadang2...hidup dia pun berdisplin sikit..
bangun pepagi nak g sekolah mesti ayah kejutkan dia dulu kalau Nana bangun dulu jawapnya
sampai kang balik sekolah muncung panjang tak hengat..
boleh sangkut hanger lagi...
Kalau hari Ahad tgahri tu dah siap iron baju ngan kemas beg sekolah..
maklumlah adik2 aku darjah 1 jer dah iron baju sendiri..
berdikari...lagipun Wawa tak terima orang lain gosokan baju..
ahahaa...apa-apa ntah si Wawa ni...

hu..hu...qodo' subuh lepas solat Zuhur ya....




Radhwa Maisarah
10 Tahun...
Dah cop nak celebrate besday ngan MR hubby
sama bulan katanya...

No comments: