Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Sunday 28 March 2010

Cerita satu Sabtu

Nak tunggu Earth Hour kat KL...
Nak g book Fair...
Nak shopping...
Nak jenjalan...
Nak makan siput sedut.. (yang ni tak sempat pun...)

Uitss..banyaknya plan hari ni...larat ker ni ?? macam2 tu makanya tempatnya
berbeza tu..kelam kelibut kang Mr Hubby ku hu...hu..
tak apa coollll.....

Lepas breakfast kat 'Kasturi' terus ke KL nak ke Book Fair lah kununnya..
masuk jalan Tun Razak jer jalan dah jem rabak..
Tunggu punya tunggu rasa tak sabar jer..
Terus Mr Hubby kata park kat KLCC kita naik train jerlah..
aku ok jer...he..he..isteri yang baik jarang membantah wakakaaa....!!!
Lagi pun aku dah lama tak naik LRT ker Star ker..
rasa rindu gak nak berasak2 dalam train ni..

Mood sampai KLCC terus rasa nak Shopping ahaks...
tu lah penyakit aku hu..hu..tak aku Mr Hubby pun sama naik moodnya
tak apa sabooorrr..kata Mr Hubby pas 'book fair' g Pavillion
oh..ok..Pavi ek lagi best hu..hu..

Dari KLCC naik LRT ker Masjid Jamek..pas tu tukar star terus ke PWTC..
huh ramainya umat dari KLCC bersempit2 yang panas dalam gerabak tu..
apasalah cuma dua gerabak jer..kalau sambung 5 gerabak kan bagus..tak lah sesak tahap gaban.



Tak dapat snap pic banyak2, coz org ramai sangat..
rasa bergegar jer bila snap..snap..

Tiap tahun aku memang tak miss g Book fair ni, event masa aku dok JB pun aku tak miss g Book Fair ni
Masa nilah nak cari macam2 buku dengan harga yang teramat berbaloinya.. boleh cari magazine lama
dengan harga lelong..kalau ikut perasaan cam nak borong banyak2 jer..hu..hu..pas tu apa susah boleh lah masukan kat borang B LHDN nanti..tolak jer RM 800 tapi jangan lupa plak bil2 tu simpan kay..

Ni sebahagian buku2 cerita yang aku beli semalam..
ada dari penulis lama..ada yang dah aku baca 2..3..kali since aku remaja dulu.
kali ni beli nak buat colecction

Fevret ni..
yang lama2 tapi topik best..
borong juga...

Punyalah teruja tgk buku2 budak banyak gilerrr aku borong
Murah..murah...
Ni pun sebahagian jer...

Seronok banget deh....buku2 ni boleh buat stok...bukan membusuk pun
sok2 masa tak ada apa nak buat boleh baca..
boleh buat rujukan he..he.. yo lah tu..
Tapi selagi nama bahan bacaan aku memang suka..kadang2 paper dah lama2 tapi aku tak baca
lagi pun sanggup aku baca gak..suka suki suka suka he..he..

Sedar tak sedar dah 6 jam aku kat Book Fair ni..Rasa cam baru jer masuk tup-tup dah 6 jam ghupanya
balik dari Book Fair jer Mr Hubby ajak jalan2 dulu kat KLCC tapi cam malas jer,
mood kat Pavillion lagi kuat lorrr...si Kendrix dok msg aku bila aku nak sampai Pavillion
alah...sorrylah fren..tak sempat jumpalah..lain kali ya..
Lagi satu aku nak tgk Bukit Bintang time Earth Hour nanti...sure syiookkk kan masa tui...

Sebelum macam2 makan dulu..
aku kalau perut lapar empat macamana best pun tak lalu nak shopping

Lampu depan ni semua mati tau..

Area main entrance Pavillion memang ramai sangat orang masa ni..masing2 tunggu lampu mati..
yang lepas aku dapat tgk lampu kat KLCC tu mati kali ni aku dapat tengok lampu Menara KL mati..
perlahan-lahan...satu demi satu...seronok bila masing2 tepuk tangan & bersorak..
eh..itu dinamakan support gak ker...he...he... boleh lah ek....

       
Earth Hour

Pusing-pusing Pavillon, dari satu tingkat ke satu tingkat kedai ke kedai..macam dah hilang mood plak
penat kot, kaki dah sakit pun ya. Ya lah dari siang tadi berjalan sakan..time 2 gini baru rasa
tapi mood Mr Hubby still full bar lagi. semangat dia  nak shopping.
Semua dia tanya...

"nak ni...???"  geleng..
"beg ni cantik..." aku plak tak berkenan
"eh.. new arrival ler Camel ni.." masih tak putus asa ni pujuk aku
"la yang ni kan dah ada baru je beli lom pakai pun..." suara merajuk ni dia belikan tapi tak ingat, lagi satu sebab aku pakai boot Timberland so agak susah aku nak try2 kasut nak buka kasut ngan sock lagi..
"perfume awak ada berapa botol lagi"
"lah kan hari tu ada belikan DKNY ngan Body Shop 3 botol"
Tersengeh2 jer MR Hubby bila dia ofer banyak geleng dari nak..

Tapi adalah shopping sikit barang2 aku at last he..he..bertuah kalau aku tak beli pa per
kalau tak bukan aku lerr namanya...ahahhaaa....
Sebelum balik aku ajak Mr Hubby beli Rojak buah kat food republic bawah tu
tadi tengok orang makan macam sedap jer...terliur dibuatnya..

Sakan ek hari ni..lepas 4 wekends Mr Hubby busy ngan kerja..masa kat Pontian kan
sabtu ahad kerja gak..so hari ni cam lepas gian gi jenjalan..

Thanks dear ek...
muahhhhhh....











































































































































No comments: