Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Wednesday 31 March 2010

Gembeng rupanya...

Hari tu lepas abis pusing pesta buku kat PWTC tu nak balik
ternampak ada refleksologi kat Dewan apa ntah namanya tu
orang2 buta yang buat..
Otomatik kaki ni masuk jer tempat tu..aku memang suka buat refleksi ni
Lagi2 dah jenuh berjalan berjam2 ni kalau dapat urut best sesangat kan..

Yang buat kaki aku kali ni nama dia Ujie..
ni bukan 1st time dengan dia..
Dulu masa dia buat kan Jusco Wangsa Maju aku ada buat gak..
Ujie ni tangan jer nampak kecik kalau urut..
adussss..!!! terasa sampai tulang hitam..


Ni nama dia Ruzi @ Ujie comel sangat...

Ramai tukang urut hari tu ada dalam 12 orang tak silap
yang que ramai sesangat...semua kaki dah lenguh jalan berjam2 kat pesta ni..

Masa Ujie dok mengurut kaki aku..
adalah beberapa kali aku tarik secara tak sengaja kaki ni.
bukan sakit tapi aku geli kalau orang pegang tapak kaki aku
geli sesangat...
kena alihkan fikiran aku kat tempat lain baru relaks..

Lepas tu aku tertengok kawan aku sebelah Ujie baru nak makan tghari
sedangkan masa tu dah dekat 6 petang, uitssss..lambatnya makan
Bila aku tanya kata ramai orang tak sempat nak makan
Boss diaorang yang belikan nasi bungkus
lauk ayam goreng ngan sayur kacang botol..tak ada apa2 kuah pun
tu yang aku nampaklah.. Tapi aku yakin nasi tu dah sejuk banget
sejuk sebab dah lama beli & sejuk aircond kat bilik tu yang memang kuat pun ya..
Budak tu tepikan sayur kacang botol tu..
dia cuma makan nasi ngan ayam goreng tu..
aku dapat rasakan yang dia tak berapa selera nak makan..
tapi sebab lapar dia makan juga..
dia bagitau ujie yang dia tak makan sayur..
Ujie kata "makanlah nanti kulit cantik macam akak ni.."
masa ni hati aku dah meraung2 sedeh..
aku nak tanya jer dia nampak aku ker..
tapi suara aku tersekat kat kerongkong tak terkeluar..
aku memang syahdu sangat masa tu..
lagi2 aku ni memang sensitif memang nak terkeluar air mata ni...
Manalah tau kan dia tenguk aku dengan hati..bukan dengan mata...


Dialah yang buat hati aku meraung2 sedeh..

Teringat kadang2 aku ni cerewet pasal makan...
ni tak nak...tu tak suka...itu pahit..ini manis sangat..
tapi diaorang tak ada pilihan makan apa yang di beri..
makan dalam suasana yang sentiasa gelap dan malam..
sedeh sangat aku hari tu..
Yang aku ingat aku tutup mulut sebab mulut aku dah tercebik2 sedeh
air mata kat tubir mata ni aku tahan selagi boleh..
tak nak nampak orang malu nanti hu..hu..
lagi2 nampak Mr Hubby nanti dia kata aku gembeng

Kita yang cukup sifat ni kadang2 jarang menghargai apa yan ada kat tubuh kita kan..??
macam aku ni..dah tau rabun tak suka pakai spec lebih comfort pakai contact lense
Kunun pakai spec tu nampak cam older.. kalau pakai lense nampak
chumilll...walaupun kadang tak comfort nak pakai juga
lepas tu pakai satu hari suntuk..
kadang tertidur dengan lense tu sekali..bangun2 mata merah jer..
kan ker tak menganiaya mata tu namanya..
tapi sebab malas kadang2 tu yang jadi macam tu...
Macam tak sayang mata ni kan ...kadang mata jadi bengkak sebab allergic
Padahal ada golongan yang mengharap sangat dapat membezakan siang dan malam
bukan cuma malam yang ada pada pandangannya...
Bila kita berlari dia masih teraba2 mencari tuju yang ingin ditujunya..
Ya allah rupanya aku terlewa mensyukuri nikmat mu..

Aku memang cengeng sikit..
kalau aku naik kereta, aku nampak
nampak pulak family naik motor ada anak kecik
lepas tu hujan...eeeiii...!!! laju jer air mata ni turun..
memang tak boleh control tak taulah napa rasa sedeh sangat
Dalam hati berdoa "ya Allah selamatkan lah perjalannya Ya Allah..."

kadang tgh2 makan ada makcik2 jual kerepek.
selera nak makan terus tumpul..tunggu makcik tu sampai tempat aku..
bila dah beli rasa lega sikit..boleh sambung makan dengan tenang..
Bila jalan2 nampak org tua duduk tepi2 jalan minta sedekah..
aku tak pergi sebab aku sedeh sangat..aku suh Mr Hubby yang pergi
rasa tak sampai hati ni tajam sangat dalam hati..

Kalau tgk TV pun sama..
Aku ingat lagi masa tu baru2 khawin
kat TV ada rancangan majalah 3, topik pasal anak banduan wanita
Anak2 banduan ni lepas umur 5 tahun kena pisahkan ngan mak dia..
bagilah kat waris yang ada, kalau tak ada bagi kat jabatan kebajikan masyarakat
bila mak dia keluar nanti baru boleh tuntut anak dia balik
Ada satu banduan ni terpaksa pisah ngan anak dia..
dia mengandung 5 bulan masa kena tangkap..jadi bersalin dalam penjaralah..
bayangkan 5 tahun dengan anaka..tetiba anak tu kena pisahkan..
apalagi meraung2lah budak tu..
ya lah selama ni nampak semua putih jer..dunia nya terhad dalam bilik kurungan
bila keluar berbeza apa yang 5 tahun dia nampak sebelum ni
mak dia menangis..anak menangis...pegawai penjara tu pun menangis.
aku...??? masa tu tgh makan apa lagi meraung lah...
bukan nangis sedu2 manja tapi nangis cam budak kecik..
Mr Hubby pulak punyalah terkejut..
dahlah baru khawin selama ni aku nampak brutal gila cam tomboi
tau2 nangis macam budak kecik..
hu..hu..memanglah nampak brutal+ganas
tapi dalam hati ada taman tau...wakakaaa...

Yeap..aku memang sangat sensitif bab2 macam tu..
kalau orang umpat ker..kutuk ker..aku tak pedulik pun
jangan aku nampak benda2 macam ni sure aku meleleh punya..

Oh ya Ujie ada bagi no phone dia..
dia kata if aku bersalin ker dia pun boleh urut tuk orang bersalin..
atau kalau nak panggil dia datang rumah pun boleh..
dia tanya rumah aku dekat ngan stesyen apa..
"jauh lah dik..umah akak tak ada apa2 train pun...
tapi tak apa akak boleh ambik awak nanti ya bila2 akak nak mengurut.."

So sesapa nak mengurut boleh contact aku ya..
Tinggalkan pesan kat chatbox ni..

Aku harap lepas ni aku lebih menghargai apa yang aku ada
Apa yang Allah kurniakan pada aku
akan aku pelihara sesemurna mungkin...

Ya Allah selamatkanlah semua hamba2 mu yang bertebaran di muka bumimu
ini ya Allah...berikan kami semua rezeki yang halal..
jauhkan kami dari rezeki yang haram dan bencana kesusahan..
peliharalah iman dan agama kami Ya Allah..
jadikan kami semua dan keturunan kami hamba yang engkau redai atas muka bumi mu ini
amin..amin..amin..yarobbal al'amin....

No comments: