Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 15 December 2009

Mengecat lah pulak....

Rabu lepas 9hb Dec terajin plak nak cat rumah..
actually dah  lama habis mengecat satu rumah..
still konsep zen..
tapi bahagian yang cat merah nampak x sekata..
*Mr hubby yang cat bahagian ni....:p *
dia ingat nak touch up balik..
sehari ke sehari..macam xada masa nak buat..
lagipun wekend banyak sangat axtivitinya... ha..ha..
so terbengkalai ler...
Tunggu Mr hubby tak buat2 aku plan nak settlekan hari tu juga..
*kalau minta permission Mr Hubby confirm dia x bagi buat sendiri*
so aku pakat nak buat kerja ni songsorang jer ...
Berbekalkan pengalaman seorang "kontraktor cat" selama 5 tahun sebelum ni ceh..ceh..ceh...
gerenti beresssssss......!!!!!!
"Dont worrylah darling...  :p"

Ni lah bahagian yang terpaksa di touch-up semula..sebab cat yang pertama nampak tak sekata..
Kemudian bahagian dapur plak..mula2 ingat nak buat buat "english garden" tapi perabut2 tu x sesuai plak, terpaksalah samakan konsep satu rumah...
 Apartment aku ni dapur dia xada kitchen kabinet..
So aku kenalah pandai susun barang2 supaya x serabut..merah pun x bley banyak layer
nanti dapur nampak semakin sempit..

Masih bersepah... Dapur aku ni actually ada yard..ingat nak masak kat yard..
tapi yard tu aku jadikan store..memandangkan dapur xada kitchen kabinet
*ada rupa store ker..????* erm..boleh lepak lagi bersih lerrrr..
memang xada ghupa store....

selepas habis mengecat...
kena tunggu sampai kering baru buka masking tape tang kat tepi2 tu..

tadaaaaaa...!!!!! selepas siap ginilah ghupanya...
Tgh plan nak letak partition ke tak..
sebab ni konsep "open Kitchen" sebab tu kena bersih sokmo...

Opsssss...!!!bahagian kiri atas tu nampak macam tercomot sikitlah...
masa ni dah penat mendongak..gayat pun ya gak panjat tangga tak ada orang pegang kat bawah...he..he...

Ruang ni tak ada idea nak cat colour apa..
ingat nak cat hitam..tapi Mr Hubby x nak plak..
rasa kalau cat Hitam ruang ni cantiklah..pernah nampak kat satu magazine tu cat merah kombinasi hitam cantik sangat....

Keseluruhan bahagian ni aku ler yang cat...:p

Ruang makan..
kalau aku lalu sure aku singgah
tgk muka ker..tgk keseluruh hall dari cermin ni pun aku suka...

Semestinya "DULUX" pentalite..
kalau ada tangan2 yang gatal dok conteng just lap jer..

cool....

No comments: