Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday, 2 August 2011

Padah curang dengan suami


Cerita ni tak ada kena mengena dengan aku, cuma bila terbaca kat akhbar baru-baru ni rasa lucu pun ada.
Beria-ia si isteri menyalahkan suami kononnya penyakit HIV yang dia bawa jangkitan dari suaminya. 
Rupanya hasil hubungan haram dengan kekasih lamanya. Padahal perkhawinan ni tak sampai setahun pun.
Pertemuan dalam laman sesawang buat cinta mereka bertaut kembali dan terjadilah perkara yang sangat allah laknat. Akibatnya si  isteri curang mendapat HIV melalui kekasihnya.
Ya allah apalah nasib isteri curang ni ya..

Aduhai..manalah letak akal dan iman seorang isteri ya, sanggup serahkan maruah untuk orang yang belum tentu nak kutip kita buat isteri.
Inilah yang dinamakan balasan dunia, didunia lagi allah dah beri balasan apatah lagi akhirat kelak.
Sebenarnya banyak lagi penyakit yang kebarangkalian boleh berjangkit dari hubungan haram ni. 
Penyakit-penyakit ni pulak bukan terus dapat, ambik masa.
Macam HIV bukan kita dapat kesan awal, makan masa lama nak nampak tanda-tanda penyakit ni.
Penyakit kelamin, hipatitis B juga boleh manjangkit melalui hubungan kelamin.
So..untuk isteri-isteri yang curang ni selain kembali ke pangkal jalan bawak-bawaklah buat pemeriksaan, jangan disebabkan kebodohan anda orang lain pulak dapat tempiasnya.

Tapi inilah balasan..balasan menduakan suami..
Terfikir tak isteri curang ni bila dia menduakan & menggadaikan maruah yang hanya untuk suami dia sebenarnya menghancurkan masa depannya sendiri. Belum tentu lelaki tu nak ambik isteri curang ni buat isteri.
Kalau lelaki tu berfikiran begini macamana 
"Sekarang pun dah curang esok-esok khawin dengan aku pun curang " 
Entah-entah cuma buat stok geli-geli jer kan... lelaki ni bijak bila nak khawin nak cari yang baik-baik,
nak cari yang beriman, nak cari yang suci murni...
Perempuan juga yang bodoh, lagi-lagi kalau dengan status isteri curang dengan suami yang baik.
Apalah ada dalam kepala otak isteri macam ni ya..
Astagfirullah...
Adakah ini petanda akhir zaman...? Wallahualam...





3 comments:

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

itulah hukuman yang allah swt berikan kepada isteri yang curang itu.. mohon dijauhi dari kita dan semoga kita semua mendapat iktibar dan pengajaran dari apa yang telah berlaku ini insyaallah..

a n a s t a s y e a said...

Kalau nafsu didahulukan. Ini la padahnya.

www.anastasyea.com

munna said...

SKRG NI MMG MACAM2 BALQIS...HARAP KITA SEMUA TERPELIHARA DARI SEMUA ITU