Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Monday 25 October 2010

Monday as a wife..


Jangan ingat korang jer tau monday blues. Housewife (HW) pun ada monday blues tau.
Kalau korang monday ni cam malas-malas jer nak buat kerja kat opis tu,
HW pun sama tau. Kalau monday ni cam malas jer nak mulakan kerja-kerja kat umah ni.
Moday blues uolls ha..ha..
Tau jer lah kan dah 2 hari dok berkepit jer ngan Hubby, tetiba monday sorang balik huk..huk..
bohsan tahap gaban tak da kawan nak sembang-sembang pepagi..kawan bekfes, kawan lunch, kawan merajuk, kawan jenjalan, kawan shopping he..he..segala-galanyalah.
Bila Monday sorang balik, weh...rasa nak dok kocek Hubby jer ikut dia gi keja boleh gitewww....
Monday biasa busy, lambat buka lappy, banyak keja nak buat, Coz sabtu Ahad aku cuti dari segala-galanya
Cuti mengemas, cuti mendobi, cuti mengosok baju,  cuti melipat, cuti masak (kadang-kadang jer masak wekend) sebab apa..??? sebab..sabtu ahad full time ngan chenta hatiku itu. Tak akan ada job-job HW untuk 2 hari ni yee...

Tapi sebelum Jumaat tu make sure dah settle lah semua keja sebelum nak berjimba hore-hore sabtu ahad tu nokss..jangan ko berjimba hore-hore tapi rumah cam kapal karam..tuh hampeh namanya..
Selalunya Isnin memang buat segala-galanyalah...dari mengemop, menyapu pastu vakum lagi, mendobi, buang semua abuk yang melekat 2 hari tu, menyental tandas, kemas dapur pendek kata Isnin memang buat segalanya lah. Ada orang tanya kat aku...umah aku ni nak kemas apa lagi..hari-hari memang nampak tip top..
Ye ker..??? ma kasih atas puji-pujian tu ya...tapi tu mungkin mata orang, mata aku ni lain sikit, sejak dok umah sepenuh masa ni sehelai rambut pun aku nampak, seebiji habuk pun nak kutip ha..ha..

Teringat mak aku kata dulu, umah kalau kecik buruk pun tak apa, janji kemas & bersih.
Mungkin sikap mak turun kat aku, sebab masa aku kecik-kecik aku selalu merungut sebab kena kemaskan meja belajar hari-hari, tak boleh sepah-sepah, kalau balik sekolah rendah dulu tak letak botol air dalam sink memang kena. Sekarang bila aku balik kampung adik-adik dah tau perangai aku..
Nak-nak sink..memang cam pantang jer sink ada pinggan kotor walaupun sebiji cawan..iskk..tak sukalah.
Bila rumah bersih rasa kewl jer kan..??

Ceta pasal monday blues ni tadi, erm...hari ni rasa bagus jer mood taklah blues sangat huk..huk..
Tido awal kot malam tadi. sao bangun pun freshhhh jer mood pun ok jer..
So siap awal sesangat hari ni punya job...tinggal pk nak masak apa tuk petang ni..

So korang jangan blues-blues sangat hari ni, malam tadi sebelum korang tido ke set kot mind korang pagi ni ada date paling best sekali, tido awal, bangun-bangun senyum dulu jangan terus fikir malas...memang malatop monday korang tau hari ni....yeayyyy...!!!!

No comments: