Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Wednesday 28 April 2010

Labuan lagi...


Kali ni Mr Hubby dapat news kena pergi Labuan 2 minggu awal..
selalunya short notice..lusa nak g hari ni baru tahu...
seb baik lusa...kalau Penang atau Johor petang nak g pukul 3
pukul 12 baru bagi tau....wargh....masa nilah macam tak cukup tangan
nak buat semua..mana nak packing baju..nak iron baju...hu...hu...syahdu sangat

Memula memang tak plan pun nak ikut..tapi kali ni ni Mr Hubby g lama so dia ajak lah
nak ikut tak..lepas tu siap suggestkan aku g Brunei jumpa kawan aku kat sana..
wahhhhh...!!!! seronoknya offer baik punya. Rugi wooo tolak...
Dahlah memang rindu nak datang Brunei, dapat offer lak tu..
Thanks ya En Nazid..

Ada cerita pasal Labuan ni..  :))
Masa Mr Hubby bagi tau kena g Labuan office dah book kan tiket untuk dia
26 May 2010, dengan MAS..
Lepas 3 hari baru aku kata yang aku nak ikut g Labuan & Brunei tu..
aku cakap aku nak nek Air Asia jer...
.....??????...... ya aku nak nek Air Asia jer tau...
bayangkan beza harga dengan MAS 1k ++ tau..
baik nek Air Asia..duit tu boleh aku g berpoya2 ahahaa...!!!!
kan sekarang ala..ala..backpackers so kena ikut backpackers style lah..
tapi kawan2 yang dengar cam pelik jer...
xada yang pelik lorrr

Flight aku pagi pukul 7-30 am, Mr Hubby petang kul 6-30 pm..
maknanya aku flight sendirilah kali ni...
Oh nooo...!!!!!!!   panik jap...
acah jer...he...he..

Paling tak suka flight pagi...sebab kena bangun awal gilerr..
ngantuk...kelat jer mata ni...
dahlah malam tu aku tak boleh tido..
kekiri salah..kanan salah....
tau2 baru nak lelap alarm dah berbunyi..
alolo...kelatnya mata aku....

Ingat sepanjang jalan ke airport aku nak tdo..
tapi sembang2 punya sembang ngan Mr Hubby aku
terus segar jer mata ni..

Macam biasalah, dalam flight aku mana boleh tdo..
banyak kali naik tapi tetap tak boleh tdo..
mamat se
belah aku ni syokk jer tdo..naik jer flight pasang tali pinggang teruss...zzzzz
apa jadi kat atas tu dia memang tak sedar..
terlentuk2 syoknya...

Sebelum ni kalau aku naik flight aku x boleh membaca apa pun..
pening sesangat. Padahal kalau dalam kereta..sepanjang perjalanan dari KL - penang
aku boleh jer baca apa2 paper, buku cerita, majalah..apa2 lah janji bacaan
kalau dgr MP3 plak makin lama makin sayup jer..lelaa telinga aku pekak
tak dengar apa2 akibat tekanan,
Kali ni aku boleh baca lah pulak...
macam sangt2 tak percaya...hu..hu..
pas tu aku boleh buat puzzle lagi.banyak juga adalah dalam 3 muka surat
kembang sat na...

Cuaca tak berapa bagus kali ni...
biasa aku nampak biru jer awan tu..kali ni berkabus jer..
takut pun ada..kena pakai tali pinggang seanjang masa
bergegar2 kapal tu masa ni memang teringat Mr Hubby aku..
ahahaaa...seremmmmm....
Selalu aku pikir yang bukan2 kalau kat atas ni..
ada masa aku terpikir..macamana ek kalau aku nampak tetiba ada org
tgh jalan ker..nek keta ker..
kan langit tu terbentang biru jer kadang....cam saujana mata memandang..
ayooo....takutnya kalau betul2 jadi...
Ya allah janganlah aku nampak yang bukan2..

Sampai Labuan kul 10..panasnya cam kul 1 petang...
panas banget..kan kul 10 dia dah cam kul 11 kita..so rasalah panas tu..
aku port kat MC D jap minum2..
nak cek in pun awal lagi..
aku memang tak bawak bagasi, semua satu beg yang dibawa olehMr Hubby aku ahahahaa...
senang kalau tak tunggu beg ni leceh..

Erm...ok ler..esok2 aku sambung lagi..
entry ni aku buat masa sampai Labuan..tapi tak abis2
macam susah sangat nak tulis padahal..cetanya hampeh..
ahahaaaa...... 
>_*

No comments: