Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Monday 30 July 2012

Bila Ramadan

Yang saya dan Hubby suka tiap-tiap kali Ramadan.

Onde-onde gula Melaka ni kegemaran saya
Wajib ada tiap-tiap kali buka.
Beli kat Bazar jer, nak buat memang tak berbaloi sebab saya beli 4 biji,
2 biji makan masa buka, 2 biji lagi selalunya lepas terawih

Yang merah tu kuih kegemaran Hubby.
Kuih sagu.
Ini pun wajib ada tiap kali berbuka.
Ini nak buat pun tak berbaloi. Beli 2 ketul jer.
Seketul makan masa buka seketul lagi kudapan masa tengok TV.
Nanti saya gigih kat dapur makannya seketul jer, saya yang tarik muka he..he..

Dulu masa mula-mula khawin bila buka jer saya terkam air.
Hubby tegur suruh makan kurma dulu.
Tersipu-sipu bini dia ni, lagipun saya kurang suka kurma masa tu.
Sekarang bila buka saya makan kurma dulu ecececeehh...!!
Kurma kegemaran saya yang muda liat-liat sikit.
Sebab yang muda ni kurang manis dan tak melekat sangat kat tekak.
Semestinya Yusuf Taiyob he..he..





2 comments:

linda said...

seronok berbuka kalau juadah tu mknn kesukaan kan kak

Balqis Nazid said...

betul tu linda seronok... masak pun tak terasa penatnya