Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Saturday 21 July 2012

Saham Akhirat

Salam Ramadan sahabat-sahabat.

Ini antara aktiviti  sahabat-sahabat saya dan grup Ukhwah sepanjang Ramadan

Tadarus

Program tadarus beramai-ramai di kampung Ulu Semera, Sarawak
sudah pun bermula pada malam 1 Ramadan.
Kami memerlukan bantuan untuk memberi derma sagu hati kepada peserta tadarus,
derma surau dan satu rumah satu al-Quran
Hubungi email diatas jika sahabat-sahabat mahu membantu anak-anak di Ulu Semera ini.

Peserta dan AJK tadarus di Ulu Semera Sarawak

Tadarus yang sudah bermula 

Peserta di pantau oleh seorang guru mengaji


Moreh.
Jamuan di masjid atau surau yang terpilih dan diuruskan oleh sahabat saya.
Moreh terdiri satu hidangan + satu kuih  & satu minuman.
RM 3.50 untuk setiap orang setiap malam.
Bantuan sangat diperlukan untuk acara moreh sehingga hujung Ramadan.
Setakat ini kami baru berjaya mengumpul tidak sampai 15 hari.
Sahabat-sahabat boleh menaja seorang atau lebih.
Emailkan kepada saya balqis6370@yahoo.com
atau sahabat saya khamisahnazri@gmail.com
Jom sahabat kita hidupkan aktiviti moreh di masjid-masjid
atau surau.

Saya diartikel moreh yang disiarkan di Harian Metro 20 Julai 201


Buka & Homeless
Ini akan diadakan pada 9hb Ogos 2012 nanti.
Kami akan menyediakan sebanyak 400 bungkus makanan untuk diberikan kepada homeless
sekitar KL. 
Meehoon Goreng, mineral/air kotak, roti/biskut dan sebiji buah
Meehoon boleh dimakan semasa berbuka, roti/biskut dan buah boleh dimakan semasa mereka sahur.
Kebiasaannya kami akan memberi bungkusan makanan pada pukul 10 malam.
Tetapi untuk Ramadan kami akan edarkan sebelum waktu berbuka.

Memandangkan kami tidak mendapat mana-mana tajaan dan bantuan.
Kami sangat-sangat mengharapkan sudilah kiranya sahabat-sahabat saya membantu
kami melancarkan program ini.
Tidak semestinya wang, kami menerima jika sahabat-sahabat mahu menaja salah satu dari 
menu diatas.
Pertama kali melihat mereka gembira dengan sumbangan kami.
Mendorong kami untuk membantu mereka lagi.
Entry tentang homeless pernah saya buat sebelum ini klik sini 
emailkan kepada balqis6370@yahoo.com
atau khamisahnazri@gmail.com

Artikel memberi homeless makan disiarkan juga di Harian Metro


Bersama anak-anak Ummu Sofia
Buat kali pertama saya merasai suasana baru pada Ramadan yang lepas.
berbuka, berterawih dan bersahur bersama-sama anak-anak di Ummu sofia, Trong Perak.
Memang pengalaman yang menakjubkan walaupun bukan dihotel 5 bintang.
Pada misi yang lepas kami memberi setiap anak-anak disini sepasang baju raya, telekung, kuih raya
dan sedikit sumbangan duit raya.
Lapang dada kami melihat senyum anak-anak disini.
Untuk pengetahuan semua Ummu Sofia menempatkan anak-anak yatim 
terdiri dari 30 orang 3 lelaki dan 27 perempuan.

Tahun ini seperti tidak lengkap jika tidak mengunjungi mereka.
Jadi kami bersepakat untuk memberi sepasang baju raya, tudung, kuih raya dan sedikit duit raya.
Untuk pengetahuan sahabat-sahabat seperti yang saya katakan sebelum ini.
kami tidak aada penaja dan bantuan dari mana-mana pihak.
Sumbangan yang kami dapat adalah dari sahabat-sahabat kami semua.
Dan dari poket kami sendiri.
Ada masa kami buntu kerana kewangan mengekang aktiviti kami.
Tetapi ini tidak mematahkan semangat kami.
Apatah lagi saya sendiri pernah melalui zaman kesusahan satu masa dulu.
Ini sangat memberi azam untuk saya berkongsi sedikit sebanyak apa yang saya ada.
Kami akan ke Ummu Sofia pada 11hb Ogos 2012

Cerita Grup Ukhwah bersama anak-anak Ummu Sofia juga disiarkan di Harian Metro

Kami Grop Ukhwah bersama anak-anak di Ummu Sofia
pada Ramadan yang lepas.
Tulus dan tenang anak-anak syurga ni.
mahu kah sahabat-sahabat membantu saya untuk membantu mereka...?
emailkan kepada saya untuk menyumbang kepada mereka
balqis6370@yahoo.com


Terima kasih sahabat-sahabat yang banayk membantu kami disetiap program kami
Insyallah rezeki kita semua akan berlipat kali ganda bila membantu mereka yang kurang berkemampuan.

















No comments: