Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Saturday 18 December 2010

Feng shui

Sorang my friend cina Mr Yap,  memang pakar Fengshui ni. Ni masa dok JB dulu lah.
Dia suka betul ajar aku tentang feng shui ni. Sikit-sikit sukalah. Tapi tak adalah nak addict sangat.
So-so jer lah. Tapi kalau fikir-fikir ada logiknya jugalah.
Contohnya, Mr Yap kata anak dara jangan tidur dekat dinding yang belakangnya ada dapur masak.
Nanti jodohnya lambat sebab panas. Logiknya kalau tidur dekat dengan dinding yang belakangnya ada dapur masak kan panas, kalau panas tak selesa nak tidur kan..??
Actually banyak lagi lah kalau ikut logiknya ada sebab Feng shui tu.

1st time jumpa Mr Yap ni dia kata
"wah besarnya mata u" ahaks..malunya kalau orang kata mata aku besar.
Mr Yap kata kalau perempuan mata besar husband untung banyak.
He..he.. ya ker...dengar jer lah dulu.
Lepas tu dia kata kalau telinga besar kaya.
Ha..ha..apa yang tak besar kat aku ni semua besar sebab orang pun dah besar wakakkakaa...

Paling aku suka kalau Mr Yap cakap pasal feng shui dan tapak tangan.
Sampai aku rasa aku expert pulak part ni. Ha..ha..
Kalau perempuan tengok tangan kanan, kalau lelaki tangan kiri.

Dulu dia cek tangan aku, banyak benda yang dia cakap tu kebetulan pulak.
Macam-macam dia kata future aku masa tu. Ha..ha..aku yang suka ni dengar jer lah
tapi tak de lah taksub tahap gaban.
Cuma aku tak akan tanya bila aku akan mati, sebab yang tu urusan Allah.
Tak da sebab nak percaya benda-benda ni 100 %

Sekarang kan kalau dok berdua ngan Mr Hubby aku suka belek-belek tangan dia.
Pastu bila aku cakap tu cakap ni..mulalah Mr Hubby kata aku taksub
Waaaaa..wa....mana ada kita suka-suka jer lah yang...

Ha..ha..sesekali tengok Feng shui best gak tau..
tapi jangan ler percaya sangat ok..

garisan tangan perempuan

Garisan tangan lelaki

1 comment:

Mulan said...

ada betol, ada tak kan.. kenkadang saja je baca.. kalau sama, rasa la suka.. kalau tak, rasa la tertipu.. hehee..