Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Saturday 6 February 2010

Masa terus berlalu

Cepatnya masa berlalu..
serasa baru semalam acara yang sanban tahun
disambut besar-besaran dengan dentuman
dan percikan bunga api..
dimerata tempat..
Sedar tak sedar...Febuary dah semakin jauh...
Terus jauh meninggalkan kita,
meninggalkan semua kenangan2 semalam..
yang ada realiti yang perlu diteruskan..

Mungkin dunia semakin tua..
atau kita yang tua dimamah usia & waktu
hingga tak tersedar 
ruang2 bisu itu terus berlalu meninggalkan
kita dengan pantas..
& masa juga
berlalu dan terus berlalu..
tanpa menanti walau sesaat pun

Kalut memikirkan apakah azam akan terlaksana..?
sedangkan masa terus berlalu
Tercari2 apakah Azam yuang terbaik untuk diri sendiri..?
erm...soalan ni aku sendiri tak punya jawapan..
cuma yang pasti semua inginkan yang terbaik & terbagus

Sebagai seorang isteri  yang pasti
aku inginkan yang terbaik untuk
seorang suami yang hebat
sebagai seorang anak,
aku ingin memberi impian yang diimpikan
Dan dari seorang hamba kepada penciptanya..
aku ingin memanjatkan sejuta doa
dan keampunan..

Dan diri berkata sendiri...
Hingga tertanya2 dihati kecil..
sejauh manakah aku menurut perintahnya..
meninggalkan segala larangannya
meningkatkan segala amalan2 yang diwajibkan..
menambah segala amalan2 yang bocor dan ketinggalan...
Cukupkah amalan ku jika aku dijemput esok
untuk menemui penciptanya..??
kiranya ajal ku dijemput esok hari...??
apakah aku bersedia dengan
soalan2 yang bakal dihidangkan oleh munkar & nakir nanti..

ALLAH HURABBI..

Aku sujud padamu Ya Allah
kekhilafan yang alpa..
dek keindahan duniawi..
sedangkan itu semua pinjaman...

Dan..kehangatan dunia
melalaikan ukhrawiku..
kenikmatan dunia, mengalpakan akhiratku..
jika dihitung amalan ku..
bolehkah aku tenang kala meniti titian
'Siraat Al-Mustaqim'  nanti..??

Ya Allah Ya Tuhan ku...
aku masih lalai..
kadang alpa...
kadang khilaf..
dengan duniawi
yang begitu asyikkk...

hingga tak  tersedar..
yang dunia semakin hujung dan tua..
yang setiap langkah menuntut kita
sentiasa berwaspada agar kita tak tersesat..
tersesat dengan dosa2 yang kita ciptakan sendiri..
Dosa2 yang bakal dihitung diakhirat..

Pohon ku pada mu Ya Allah
tetapkan hatiku pada agamamu..
tetapkan hatiku agar aku melalui jalan lurusmu..
tetapkan hatiku dari godaan syaitan yang
sentiasa menggoda anak adam
tetapkanlah jua hatiku agar
aku sentiasa membezakan dosa dan pahala..
selamatkan dunia dan akhiratku..
amin..amin..amin...

No comments: