Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Monday 22 February 2010

Mood "Holiday" lagi....

Dah berapa hari balik dari "Holiday"
tapi mood tak hilang lagi...
Nak update pasal "holiday" hari tu pun malas jerk...
he..he.. still terasa di bumi "Terengganu" lagi
rasa dah macam kampung halaman lah pulak.
Tak tau kenapa jatuh cinta sangat ngan "Negeri" ni
padahal selalu pergi..

Cuti Chinese New Year yang lepas ke "Terengganu" lagi
(Dec 09' aku baru kesana, ada kat entry sebelum ni)
Plan untuk CNY ada beberapa plan...
akhirnya yang ni kita orang pilih.
"Terengganu + pulau Kapas"
13hb Feb 2010  -  16hb Feb 2010

yeayyy...!!!! ni 2nd time aku ke Pulau Kapas
1st masa tahun 2005 dulu.
sayangnya pic dalam "HP" hilang sebelum di upload ker PC
then masa tu banyak aku rekord guna camcorder so
tak banyak pic yang ada..
memang happening..
lepas hampir 5 tahun tak banyak yang berubah..
yang berubah bila chalet makin banyak & kedai makan dah bertambah.
yang lain2 Pulau tu masih cantik & bertambah cantik..
karangan lautnya buatkan aku terjerit2 riang
seronoknya...
berwarna warni ikan & karangan laut tu..
sungguh aku teruja sangat...
sayangnya aku terlupa sangat2 nak beli camera dalam air (pakai Buang)
kalau tak boleh upload pic banyak2
terasa rugi sangat...he..he..

1st day 13th Feb 2009, stay at Marang Guest House

2nd day meredah ombak ke Pulau Kapas.. seronok naik bot ni...
terlambung2 rasa naik bot pancung plak. Bila ombak besar tempiasnya
kena kat kita orang dalam bot tu..dalam 15 minit dari jeti sampailah ke Pulau Kapas tu...

stay at Makcik gemuk beach resort.. We all dok kat Chalet MGBR ni..
Not bad, coll jer malam2..

Pulau Kapas Beach

Snorkling, memang superb..tapi kulit aku allergic plak..
sampai la ni bintat2 tangan aku tak baik lagi..
macam comot jer tangan masa ni bintat + hitam ahahaaa.....!!!!

Senja at kapas, sampai sekarang masih terasa indahnya
menanti matahari terbenam dengan laut yang membiru memang mengasyikan,
lebih2 lagi dengan orang yang kita sayang..

Masa ni nak balik ke Darat...panas gilerrr..
sampai jadi hitam legam
kulit aku...

Kali ni tak pergi Kg losong untuk borong segala jenis keropok..
singgah kat kedai tepi jalan area marang jer...

Kalau nak cerita pasal Terengganu ni memang sampai esok pun tak habis. Memang syyyiiiooookkkk...!!! habisss...rasa tak puas jer tiap kali kesana..Aku harap beberapa bulan lagi aku akan datang lagi.
Walaupun tak ke Pulau Kapas or memana Pulau aku harap ler aku datang lagi...
Sampai kawan aku suruh aku tukar status Negeri dengan dia. Coz aku yang bukan Terengganu lagi kerap ke sana dari dia yang memang org sana (kawan aku ni org Terengganu Khawin ngan org Johor dan menetap di Johor) ahahaaa....kalau boleh nak sesangat ler g tukar hok status tu  *wink..wink...*

*next time hope dapat ke Pulau Redang lagi...*

No comments: