Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Thursday 11 February 2010

Capek dong..

Phewww..!!! penatnya hari ni, rasa dari pagi tadi
non stop, macam2 yang aku buat walaupun aktiviti ni
cuma dalam rumah.

Seawal 6.30 dah bangun...
(awal ker...?? awal lah tuk suri rumah macam aku ni..)
lepas subuh, breakfast dengan roti & secawan mug
(besar punya...)
teh strawberi panas.
Berpeluh2 badan...hi..hi..

Mula2 aku menjahit...apa yang aku jahit...???
Aku repair telekung baru yang aku beli minggu lepas,
turunkan tali yang ikat kat kepala tu kebawah sikit
dari yang tempat asal dia..
kalau pakai nampak kemas...
ya lah nak mengadap tuhan ni kalau boleh nak cantik, wangi, bersih & kemas..
bukan masa jalan jerk... :))
Lepas tu aku jahit mana seluar2 yang koyak.
Repair2 mana yang patut
Erm..tangan ni gatal jer nak menjahit,
menjahitlah apa2 jer
langsir ker..sarung bantal ker..tapi hari tu tak sempat
nak cari bahan mentah untuk menjahit,
plan nak buat sarung bantal baru & nak buat sarung
tilam katil bujang sekali biar sekayu..
 (padahal baru jer buat haritu) 
erm..tak ada bahan nak jahitlah
so hari ni jahitlah apa2 jer janji menjahit...he..he..

Siap menjahit, tukar air ikan. Almaklumlah dengan keluasan rumah yang terhad
lom boleh beli akuarium besar2 lagi..so anak2 ikan yang aku bela sejak dari sekecil duit
lima puluh sen sampai besar separuh tapak tangan ni dok dalam balang yang kawan aku hadiahkan... anak2 nak kena tinggal kena dok umah bersih2 hi..hi..
lepas tu baru bersihkan kipas yang dah banyak habuknya tu..
then baru mulakan kemas yang kat bawah2..

Erm..kali ni kira "overhoul" satu rumahlah..dari sebesar tempat sampai sekecil2
penjuru habis aku kerjakan...(kalau ngan Mr Hubby dia tak bagi ni)
so ambil kesempatan masa dia tak ada..kalau dia ada..
dia tak bagi angkat2 (aku ada sejarah sakit tulang belakang, siap buat therapy kat hospital lagi)
thats whylah dia x suka sangat aku lasak2 ni
he..he..tukar kerusi kat sana..tukar fountain kat sini...
letak bunga kat sana, tambah pulak yang kat sini
wargh..banyak lah yang aku buat...sampai terasa penat sangat...
vakum satu rumah pas tu mop..lepas tu vakum lagi...
erm..wangilah rumah...suka suka... :))

Last sekali sental bilik air..
penatnya cuci bilik air..rasa macam  nak skip jer...
tapi tak syioookkk...yang lain2 bersih bilik air tak bersihkan pulak..
erm..sedar2 dah azan magrib..
cepat2 siapkan & mandi..
kalau azan janganlah dok bilik air lama2 kat situlah semua syaitan2
berkumpul coz lari dengar azan...

erm..wanginya rumah..
(Tuan rumah dia lagi wangi ngan DKNY Be Delicious ahhaaaa.... :p)
Pasang aromatherapy lemon tambah segar & wangi....
dengar irama dari fountain tu rasa tenang jer jiwa ni..
tgk ikan2 berenang2 rasa cool sangat...

Ok..semua dah beres...
Chalet kat darat & Chalet kat Pulau pun dah booking
Beg esok baru packing, tunggu Mr Hubby balik dulu..
yang lain2 pun beressss....

Erm..time tuk beradu...
Tak sabar nak tunggu Mr Hubby depan pintu...
& tak sabar nak g Holidayyyy....yahuuuuuuu......

No comments: