Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Wednesday 12 September 2012

Busan Tower

Hari ke 2 hujan..sungguh rasa tak best hujan di pagi Ahad kat Korea ni.
Kalau kat KL best lah juga boleh tarik selimut sambil bersejuk-sejuk.

Tapi plan dengan MH we all nak ke Busan Tower juga.
Sebab esok MH dah start training.
Hujan renyai-renyai sejuuukk sangat.

Berpandukan peta yang kami pinjam dari pakcik google dari hotel kami tak jauh
dalam 20 minit dengan jalan kaki.
Hotel kami di Jalan Dongkwang-Dong 3rd Street
Busan Tower di Gwangbok-Dong2-ga, Busan.

Dari bawah sampai atas ada escalator.
He..he..kebanyakan kat Korea ni tangganya tinggi-tinggi.
patutlah semua kurus2 he..he..
Yang bawak lemak banyak macam saya ni memang bercinta,
Turun ok part naik tu alahai...

Ni baru suku, bayangkan kalau menapak dengan tangga ha..ha..





Dengan patung Duta Busan Tower




Pemandangan dari aras tengah

Dari Busan Tower

Busan lebih dikenali dengan nama Bandar Pelabuhan
Kat sini segala macam hidupan laut sangat murah harganya, tapi sayur dan segala jenis yang dari atas tanah sangat mahal harganya. Sebiji buah delima yang saya jumpa berharga RM 40 pisang satu sisir ada lebih kurang 6 biji RM 32

Tersusun, kemas, bersih dan hampir kesemua tempat adalah kawasan dilarang merokok
walaupun di tepi pantai

2 pelancung dari Indonesia yang saya jumpa.
lepas 5 hari cuma mereka yang saya jumpa he..he..

Selain di Seoul Tower di Busan Tower pun mereka letakkan mangga kenagan cinta katanya he..he..

Saya cuma bawa 1 mangga yang saya nak letakan di Seoul Tower nanti.
Sebab nak juga letak kenangan kat Busan Tower ni dengan kreativiti ini yang kami buat.
Kad kuning tu kad Subway dari AREX Busan ke Jungang-Dong station.
keychain tu memangs aya bawa dari KL





Malaysia tetap dihati he..he..

Bila balik baru tau sebenarnya dari hotel yang kami duduk 1st day Elysee-motel - Dongkwang-Dong 3rd Street  tu tak sampai 5 minit
Saya memang nampak tangga ni bila kami keluar ke Bandar Busan,
ingatkan tangga ke taman rupanya Tangga ke Busan Tower he..he..
Dekat aja rupanya.
Cuma.....

Tangga tu tinggi sangat.
Turun oklah..kalau naik saya memang tak larat menggigil kepala lutut ni ha..ha..

Tapi kawasan tu cantik sangat walaupun tak ada bunga warna warni
Payung tu saya pinjam dari hotel.
Hotel kat Korea ada menawarkan khidmat pinjam payung he..he..

macam biasa mari cuci mata sambil muntah berjemaah tengok gambar pengantin lama yang rasa baru kawen jer ni hik..hik...

Balik dari Busan Tower kami chekout Eleysee Hotel untuk ke Paradise Hotel di Haeundae-Gu.
Dekat dengan kawasan pantai

Petang lepas chekin di Paradise Hotel kami ke Islamik Centre.
Solat magrib & isya' kat sana.

Jumpa lain entry ya...



No comments: