Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday, 28 February 2012

Sapa yang jawab..??

Malam tadi masa balik dari JB (Pontian) saya singgah di RNR untuk solat.
Tak naklah cakap RNR manakan... nanti kang... he..he.. tak nak teruskan...
sila jawap sendiri..
Masa tu lebih kurang dalam pukul 11 malam.
Sebelum tu kami (saya dan suami) tidur dulu sebelum saya turun solat.

Sudahlah surau wanita dihujung tanjung, pintu tertutup dan gelap.
Saya ambik keputusan tunggu MH solat dulu dan minta dia teman saya
di depan pintu surau.
Masa masuk dah rasa lain macam, saya buka semua lampu dan kipas.
Bagi terang benderang, memang takut-takut. Mata tak nak melingas sangat takut nampak yang bukan-bukan.
Tapi hati ni memang tak keruanlah..

Disebabkan saya jamak magrib dan isya', saya pun solat magriblah dulu.
Saya sembahyang macam biasa, cuma bila salam yang pertama tu saya dengar..
Erm...saya dengar ramai yang jawap salam saya.. bila saya bagi salam kedua saya tak nampak pun orang lain kecuali saya jer dalam surau tu.
Takutnya saya..saya yakin tu bukan mimpi atau khayalan saya.
Saya dengar dengan terang.
Dengan masih bertelekung saya terus keluar dari surau dan panggil MH duduk dalam surau temankan saya.
Saya tak peduli tu surau perempuan..
Saya nak MH temankan juga..
Saya minta MH duduk kat kerusi sebelum tangga, depan tempat ambik wuduk tu.
Terkejutlah Mh tengok saya keluar dengan telekung dan muka cemas tu..
Serius saya takut sangat..

Lepas solat MH belikan teh panas, agaknya dia nak saya cool kot.
Tapi semuanya jadi caca marba, macam-macam ada dalam perasaan ni.
Sampai saya terbawa-bawa dalam mimpi malam tadi he..he..

Biasanya sekejap jer perasaan tu, allhamdulillah pagi tadi bangun tido dah lupa dah.
Sebab saya pernah alami lebih dari tu.
Subhanallah...
Bukan manusia jer penghuni bumi ni, ada mahluk lain yang kita tak nampak
Kalau kita tak kacau Insyallah mereka pun tak kacau kita..

* teringat masa saya mengintai kat tingkap nak tau apa yang bising sangat kat sekolah sebelah ni, pukul 3 pagi dah macam pesta, tapi bila saya jengah sekolah gelap gelita. Masa tu MH tak ada pergi offshore.. *




4 comments:

juliaakmal said...

meremang aku baca kisah ko nie.....

munna said...

meremang bulu roma munna bila baca ni.... pernah juga dulu nampak bola api terbang masa kat kg kecik2 dulu.... tak cukup tanah rasanya berlari balik rumah

Balqis Nazid said...

Julie... aku lagi meremang kalau ingat...takutt wooooo

Balqis Nazid said...

Muna bola api saya pernah nampak, masa tu balik makan sebelum khawin masa tu punyalah lari sampai terlanggar iang lampu....tapi ni lagi serrreeeemmmm.......