Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 7 September 2010

Ke Geylang Serai


  Actually gi Geylang Serai masa minggu ke 2 pose hari tu, masa tu Mr Hubby ada job kat JB. Macam aku cakap haritulah kalau ke JB memang biasa terus ke Singapore.
Dah berapa kali nak buat entry ni asyik tak da masa jer.. Sejak bulan pose ni memang jarang on9 baik pesbuk ker, buka blog. Macam masa tu cepat sangat. Tak dan nak tunggu-tunggu.
Tapi lepas khatam haritu, and off day rasa lapang sikitlah, kalau tak rasa rugi sangat lepaskan masa cam tu jer. Macam yang kita tau Ramadan menjanjikan seribu rahmat dan keberkatan, segala amalan kita direward berkali-kali ganda. Kejar selagi kita boleh kejar. Belum tentu tahun depan kita dapat jumpa Ramadan lagi. Insyallah...

Geylang Serai, memang havoc sangat kalau Ramadan. Ni kira tempat shopping kalau nak rayalah. Macam-macam bazar, macam-macam gelagat, macam-macam barang yang dijual, dari sebesar-besar sampai seciput-ciput barang, kira cam jalan TAR @ Masjid Indialah, cuma kat Geylang perabot, kereta, motor semua ada ha...ha...

Punyalah sesak masa ni, cari parking jer dekat sejam. Aiiyooohhh....tarak parking lah.. last-last kita orang pakat parking kat area Paya Lebar, tapi kena nek bus dalam 2 bus soplah nak ke Geylang tuh...
Ha..ha...sukanya sebab aku dah lama tak nek bus awam nih..lagi-lagi nek berdua ngan Mr hubby..
Rasanya dah bertahun-tahun kot tak nek bus awam ngan Mr Hubby ni..tak ingat dah jaman bila..
eh..jap..jap..ada ker nek bus berdua ni muhaaaaa.....entah ek tak ingat.
Tapi nek bus dari Paya Lebar tu memang tak jauhlah..kalau jalan pun boleh cuma semua malas nak jalan.

Kat Geylang aku tak membeli pun, cuma galak tol tengok makanan kat sana...macam-macam sangat. Mr Hubby aku pun excited sama lorrr....
Macam-macam weehhh..we all beli yang tarak & jarang yang ada kat KL.
Punyalah ramai umat kat sini, memang meriah sesangat...kiri kanan bazar, dengan lampu yang warna warni.
Dengan bau macam-macam makanan muahahaaa....

Pic yang aku ambik ni just gunakan camera cap Sony jerk, tu pun HP Mr Hubby aku. Jadi pic nya ada yang sikit mereng ha..ha....

Bazar kat sini semua ada bumbung, kalau hujan memang tak kelam kelibutlah

Macam yang di bagitau tadi Camera dari hp goyang-goyang picnya...

Yang ni Mr Hubby yang beli, piza apa ntah..
sedap gak...ngendeng sikit he..he..

Yang ni tak ingat sapa yang beli...

Bazar kiri kanan

bukak sampai pagi

Tak banyak sangat ambik pic, sebab aku memang malas nak snap2. Ni pun harap Mr Hubby jerk..
Sesaklah ngan orang nak snap..snap.. ni...
ha..ha...tahun depanlah kalau rajin aku snap2 lagi ek..

No comments: