Related Posts with Thumbnails

Thanks yang Jadi Followers blog Ni...

Tuesday 24 November 2009

...lonely...

Lonely...?? sunyi..?? sepi..??
erm... :))
ada yang kata housewife macam aku ni akan selalu sunyi..
ya lah kan aku lom ada baby lagi..Mr Hubby plak selalu g outstation,
aku selalu sorang2 kat rumah.
Eh..salah tu..
walaupun aku belum ada baby
tapi aku jarang rasa sunyi..

Kerja...??
Seronokkan kerja..?
macam2 ragam kita akan jumpa
kawan pun macam2 perangai..
hari2 boleh melawa...hi..hi.. (bukan kat umah tak boleh melawa, kat umah tetap melawa tapi yang ni lain skit)
Jumaat boleh berbaju kurung dengan sopannya..
~~weeerrk...~~   :p
erm..boss kata buat masa ni tak payah kerja dulu..
teringin memang teringin..
tapi nak buat macamana..
best juga tak kerja ni..
tak terkejar2 bangun pagi2..
bila balik matahari dah tdo..
hm...dok umah pun kerja juga..
kata Mr Hubby "Kerja paling Mulia"
berkhidmat untuk akhirat..
amin...
ya lah dapat jaga Mr Hubby..
jaga makan pakai dia..
lagi2 kalau kita buat dengan penuh kasih sayang..
rasa seronok sangat.. rasa masa tu cepat jer
tau..tau hubby msg dah nak balik...
Tapi terpulanglah pada masing2kan..
sebab ada isteri yang memang nak kerja
ya lah dah penat2 belajar kang Degree tak laku pulak..
ada yang kerja sebab nak tolong suami..
ada yang memang suka nak kerja..


BaBy..??
Insyaallah, doalah yang baik2. Siapa yang tak teringin kan..
Tapi Mr Hubby tak ready macamana..
macamana Mr Hubby selalu kata bahagia dia ada pada aku..
so aku harap apa yang dirancangkan akan jadi kenyataan
amin...

Sunyi..??
Biasa kalau dia Outstation aku akan ikut..
Tak nak ikut pun kena ikut..  :p
so istilah sunyi jarang ada..
Sunyi tu bila Mr Hubby tak ada bersama jer..
selebihnya aku enjoy dengan hidup ni..
lagipun aku memang biasa dok umah
jarang keluar sendiri..
keluar pun biasa dengan dia..

Kesian..??
erk...?????
Perlu ker  kesiankan aku...???
sampai ada yang mencadangkan dengan Mr Hubby aku
suruh anta aku g kelas memasak ker..kelas menjahit ker..
kelas belajar cake ker... sebab kesiankan aku yang sunyi...
ahahhahaaaa..!!!!pelisssssslah..
ingat aku terdesak sangat ker dengan
"kesunyian" ni..???
sampai cadangkan ke kelas bagai..
adeiiii...!!!!  Mr Hubby kata
dia lagi tau Isteri dia ni macamana..
cadangan tu bukan tak bagus...ok juga..
tapi kalau bukan sebab minat nanti tak kemana..
biarlah apa2 pun aku buat sebab minat
betul kata Mr Hubby..
aku.. tak akan sunyi sampai stress beb..
maybe diaorang kot yang sunyi sampai stress
tu yang cadangkan aku macamtu..
isk..ada gak ek orang yang kesiankan aku..
No....No...No..    :p
tak perlu rasa kesian..
aku tak suka orang kesiankan aku..
bosannnyaaaaaaaaa bila ada yang kesian2 ni..
coz
a
k
u
enjoy dengan life aku..
enjoy dengan apa yang aku ada..
enjoy kasih sayang ni..

amin..amin..amin...

No comments: